Tablete

Nu ştiu cum au gândit marile companii tech, cel puţin cele producătoare de hardware, însă era oarecum normal ca după încheierea pandemiei COVID-19 şi întoarcerea la normalitate, vânzările de device-uri de orice fel să scadă. Dacă mai iei în discuţie şi incertitudinea economică existentă la nivel global, lucrurile par şi mai clare.

De aceea nu ar trebui să ne mire deloc vânzările în scădere la smartphone-uri, dar nici cele la tablete (subiectul acestui articol). Conform celor mai recente date puse la dispoziţie de International Data Corporation (IDC), în primul trimestru din 2023 (ianuarie – martie) au fost comercializate la nivel global doar 30.7 milioane de tablete, cu 19.1% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2022.

Dacă uneori mai evidenţiam punctual câte un producător, de data aceasta toată piaţa este pe minus:

  • Apple – 10.8 milioane unităţi (-10.2% vs 2022);
  • Samsung – 7.1 milioane unităţi (-14.3% vs 2022);
  • Huawei – 2 milioane unităţi (-9.7% vs 2022);
  • Lenovo – 1.9 milioane unităţi (-37.1% vs 2022);
  • Amazon – 1.4 milioane unităţi (-62% vs 2022);
  • Altele – 7.5 milioane unităţi (-13.8% vs 2022).

Este clar că Apple domină această piaţă, cota de piaţă a companiei fiind de 35.2%, urmată la ceva distanţă de Samsung cu o cotă de piaţă de 23.1%, urmată la şi mai mare distanţă de Huawei cu o cotă de piaţă de 6.6% (în special China).

Observaţi că top 5-ul este format din aceleaşi companii de trimestre bune, deci nu avem încă surprize la acest capitol. Mă gândesc că mai există şi alţi producători importanţi, însă cu 1-2 modele nu poţi genera prea multe vânzări.