În trimestrul al doilea din 2023 (perioada aprilie – iunie) vânzările de tablete la nivel global au cunoscut un regres important, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022 acestea fiind cu 29.9% mai reduse.
Dacă anul trecut se comercializau 40.3 milioane unităţi, anul acesta abia daca s-au vândut 28.3 unităţi. Topul celor mai importanţi cinci producători nu s-a schimbat:
- Apple – 10.5 milioane unităţi, scădere de 16.8% vs Q2 din 2022;
- Samsung – 5.8 milioane unităţi, scădere de 18.3% vs Q2 din 2022;
- Lenovo – 2.1 milioane unităţi, scădere de 38.8% vs Q2 din 2022;
- Huawei – 1.7 milioane unităţi, scădere de 22.9% vs Q2 din 2022;
- Xiaomi – 1.0 milioane unităţi, creştere de 41.6% vs Q2 din 2022.
Interesant cum din toată piaţa o singură companie este pe plus, iar aceea este Xiaomi. Producătorul chinez a reuşit să comercializeze cu 300.000 mai multe tablete decât în aceeaşi perioadă din 2022 şi nu ştiu dacă este o pură întâmplare sau au schimbat ceva în strategia lor de promovare a acestei categorii de produse.
În continuare inflaţia globală şi instabilitatea macroeconomică limitează investiţiile considerate neesenţiale, iar în cazul tabletelor şi a smartphone-urilor acest lucru se vede în statistici. Într-un articol anterior vă spuneam că şi piaţa telefoanelor inteligente a fost pe minus 10% în al doilea trimestru din 2022.