Digi Communications NV este compania din spatele RCS-RDS, Digi Mobil etc. Au venit cu mai multe detalii legate de rezultatele înregistrate în al doilea trimestru din 2017, dar și în prima jumătate a anului în desfășurare.
RGU = unitate generatoare de venituri = client, în accepțiunea Digi Communications NV.
În ce privește numărul de clienți:
Televiziune prin cablu – 2.92 milioane clienți;
Internet fix – 2.05 milioane clienți rezidențiali și 122.000 clienți business;
Telecomunicații mobile – 3.38 milioane clienți;
Telefonie fixă – 1.17 milioane clienți;
Televiziune prin satelit – 618.000 clienți.
Avem creștere de 1.9% față de aceeași perioadă din 2016 pe televiziunea prin cablu, de 11.9% pe internet fix și de 14.6% pe telecomunicații mobile.
Televiziunea prin cablu a scăzut cu 5.9%, telefonia fixă și ea se află pe un trend descendent cu 6.5%. ARPU / Venitul mediu pe client pe telecomunicații mobile a crescut de la 3.2 euro la 4 euro, pe televiziunea prin cablu a căzut de la 5.3 la 5.2 euro, iar pe internet fix se situează în jurul a 5 euro. Pe internet fix în mediul business, se înregistrează un ARPU de 33.3 euro.
Veniturile din România pe TII 2017 – între aprilie și iunie au fost de 163.8 milioane euro, creștere de 10.3% față de TII 2016 (148.5 milioane euro).
Cheltuielile de exploatare în TII 2017 au fost de 105.1 milioane euro, creștere de 6.3% față de TII 2016 când au fost de 98.9 milioane euro. Cheltuielile de exploatare încorporează investițiile în extinderea rețelei, salariile, chiriile, tarife de interconectare etc. Nu am găsit niciodată cheltuielile de exploatare în statistica furnizată de către concurența RCS-RDS.