Allview s-a listat la Bursa de Valori București, iar compania brașoveană a listat mai multe informații financiare pentru prima jumătate de an. Sunt rezultate în creștere pe activitatea de bază (vânzarea de dispozitive electronice).
Am extras câteva date din comunicat:
- cifră de afaceri de 66.77 milioane lei (13.58 milioane euro) pentru vânzarea de dispozitive electronice;
- profit net de 4.78 milioane lei (972.000 euro).
Cifra de afaceri și profitul net se află peste previziunile bugetare realizate pentru primele șase luni din 2021 (creștere de 55.20% pentru cifra de afaceri și profit mai mare cu 62.74%, dar știm și că primele 6 luni din 2020 au fost modeste sub efectul pandemiei de Covid-19, pe partea de achiziție de electronice).
Ce înseamnă dispozitive electronice, de fapt ce vinde Allview?
➡️ telefoane mobile;
➡️ televizoare;
➡️ sisteme de Smart Home;
➡️ tablete;
➡️ laptopuri;
➡️ alte gadgeturi.
Businessul pe vânzarea de dispozitive electronice a crescut cu 20% în 2020 față de 2019 și cu 36% în 2019 față de 2018 (au intrat în mod treptat și pe alte segmente din piață, de la telefoane mobile s-au deschis și spre piața de smart TV-uri etc – a avut loc o diversificare treptată a portofoliului).
Cifra de afaceri pentru Visual Fan în S1 2020 a fost de 263.27 milioane lei – aprox. 53.57 milioane euro. Totuși, această valoare vine de la conjunctura dată de Covid-19 și necesitatea unor materiale de import, iar Allview avea relații bune cu furnizorii din China (procurarea de echipamente medicale ce erau la mare căutare în sistemul public și privat de sănătate).
„Rezultatele pe primele șase luni ale acestui an atestă evoluția excelentă a vânzărilor de produse electronice Allview, pe care le dezvoltăm în permanență, anticipând direcțiile pieței. Ne bucurăm că eforturile noastre în direcția dezvoltării de produse inovatoare și de ultima generatie din punct de vedere tehnologic sunt apreciate de clienții noștri. Pe de altă parte, în 2021, confirmarea performanțelor noastre a venit și dinspre piața de capital. Suma atrasă prin plasamentul privat de acțiuni, din aprilie, ne permite accelerarea proiectelor de dezvoltare sub umbrela conceptului Touchless, fiind convinși că interacțiunea cu dispozitivele electronice fără atingere se va generaliza în următorii ani, îmbunătățind experiența utilizatorilor și conferind noi valențe tehnologiei care ne înconjoară. În plus, listarea acțiunilor, sub simbolul ALW, va adăuga un capital de imagine demersurilor noastre de a atrage cele mai bune talente în echipă, de a accede pe noi direcții de dezvoltare și de a ne extinde prezența pe piețe externe”, a declarat Lucian Peticilă, fondator și director general al Allview (Visual Fan SA).
Ce și-a propus Allview pentru 2021?
Să devină lider pe piața de smart TV-uri cu Android.
Care este următoarea direcție de dezvoltare pentru compania brașoveană?
Pentru 2022, „dorim să dezvoltăm și să promovăm o nouă gamă de produse și servicii, o nouă linie de business, prin care ne propunem să aducem digitalizarea la un alt nivel în casele utilizatorilor. Premisele pe care se bazează noua gamă sunt:
(1) tendințele actuale ale pieței, în care lumea va fi modelată de conceptul Industry 4.0, care presupune interconectarea tuturor dispozitivelor și a sistemelor smart existente;
(2) necesitatea de a combate efectele încălzirii globale și de a asigura un mod de dezvoltare economică sustenabil, prietenos cu mediul;
(3) preocuparea globală pentru îmbunătățirea sănătății oamenilor, afectați de obezitate și de incertitudinile legate de calitatea hranei intens procesate pe care o consumă.
Produsele și servicile Allview vor aduce un răspuns la aceste provocări, consolidând poziția companiei pe piața IT&C”, anunță Lucian Peticilă.