Dacă pentru foarte multe companii pandemia COVID-19 a fost un adevărat călău, pentru „americanii” de la Zoom (serviciul de comunicare video) această perioadă a fost o mină de aur.
În condiţiile în care toată lumea a apelat la videoconferinţe, Zoom a profitat de context şi a ajuns cea mai utilizată platformă de comunicare video la nivel global. Acest lucru se vede şi în rezultatele financiare, acestea având în primul trimestru din 2020 o creştere spectaculoasă:
- venituri de 328.2 milioane de dolari, adică +169% vs aceeaşi perioadă din 2019;
- numărul clienţilor cu peste 10 angajaţi a trecut de 265.000, adică +354% vs aceeaşi perioadă din 2019;
- marja de profit a scăzut de la 80.2% la 68.4% deoarece Zoom a trebuit să facă investiţii în servere şi în creşterea securităţii;
- valoarea unei acţiuni Zoom a crescut de la 62 de dolari (anul trecut) la peste 200 dolari în primăvara lui 2020.
Aceste rezultate neaşteptate au schimbat şi previziunile pentru anul financiar curent, astfel că dacă iniţial compania spera să aibă venituri totale de 915 milioane de dolari, acum aceasta se aşteaptă la un maxim de 1.29 miliarde de dolari.
Succesul Zoom a trezit şi coloşii (Microsoft, Google, Facebook) ce nu au întârziat să vină cu platforme similare.