Veşti bune, Dacia confirmă oficial că nu renunţă la modelul Logan şi pregăteşte o nouă generaţie

/
/
17 oct. 24
/

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România.

Conform statisticilor Dacia, în cei 20 de ani de existenţă au fost produse 1.28 milioane de Dacia Logan, dintre acestea 585.000 fiind comercializate doar în ţara noastră.

Problema este că Dacia Logan a intrat în ultimii ani într-un con de umbră, statistica aferentă anului 2023 fiind dură: abia al cincilea model din gama Dacia ca număr de vânzări (undeva la sub 25.000 de unităţi, dintre care peste 14.000 vândute doar în România). Dacia Logan este o maşină ce mai contează doar în România (lider de piaţă) şi Maroc (locul trei).

Ţinând cont de toate aceste detalii statistice, cât şi de lipsa implicării oficialilor Dacia în promovarea acestui model, la un moment dat ne-am gândit chiar că Dacia Logan ar urma să fie scoasă de pe piaţă.

Iar această probabilitate a fost luată mult timp în calcul, poate chiar şi intern de reprezentanţii Dacia. Cert este că recent a fost luată o decizia importantă, una ce a fost făcută publică săptămâna aceasta în cadrul Salonului Auto de la Paris chiar de vicepreşedintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton.

Acesta a declarat că Dacia pariază în continuare pe Logan, că acest model va continua să fie produs şi în următorii ani şi că în prezent se lucrează la următoarea generaţie, una ce ar urma să fie lansată oficial prin 2027 – 2028.

Acum nu ne rămâne decât să aşteptăm şi să vedem ce soluţii vor fi găsite pentru „revergorarea” vânzărilor.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Pe 15 noiembrie 2025 a fost fabricat ultimul model Ford Focus din lume

Ford Focus a fost cândva una dintre cele mai bine vândute maşini din Europa, perioada de vârf maxim fiind atinsă la începutul anilor 2000. Între 2000 şi 2002 au fost vândute anual peste 500.000 de unităţi, în timp ce între 2003 şi 2007 au fost vândute anual peste 400.000 unităţi. Cel mai impresionant rezultat a…

În viitorul standard de poluare Euro 7, maşinile electrice NU vor mai fi încadrate ca vehicule cu emisii zero (nepoluante)

Pe 12 aprilie 2024 a fost adoptat la nivelul Consiliului Uniunii Europene noul regulament pentru standardul de poluare Euro 7, acesta urmând să fie aplicat în etape, începând cu octombrie 2026.

Producătorul auto chinez Chery a vrut să refacă o reclamă celebră Range Rover şi a distrus o mică porţiune din Scara către Rai (atracţie principală pe Muntele Tianmen)

Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.