Nu știu dacă sunteți la curent, dar există o întreagă dispută între Vodafone și ANCOM. Punctul de plecare – aici. Ideea este că Vodafone nu a plafonat tarifele în roaming la maximul de 50 euro pe lună, iar ANCOM a dat amendă de 100.000 lei și a obligat operatorul să restituie sumele plătite de către clienții săi, peste valoarea menționată.
Normal că Vodafone nu avea cum să se împace cu aceste sancțiuni și a dat ANCOM în judecată la Curtea de Apel București. În prima fază au obținut suspendarea măsurilor cu efect retroactiv impuse de către ANCOM:
- obligația de a restitui, la cerere, orice sumă achitată peste 60 de euro (TVA inclusă) pentru serviciile de comunicații de date în roaming pe planuri alternative de roaming;
- obligația publicării și menținerii pe website-ul Vodafone România a procedurii pe care utilizatorii o pot urma pentru a obține restituirea sumelor mai sus menționate;
- obligația de a informa prin mijloace individuale utilizatorii finali despre posibilitatea de a obține restituirea sumelor mai sus menționate.
Vodafone România va respecta obligația de notificare a clienților pentru consumul de date în roaming, obligație menținută de către instanță.
Dosarul nr. 6831/2/2016 nu este finalizat, iar soluția de mai sus putem spune că este temporară. Instanța este cea care decide dacă ANCOM a procedat corect sau dacă Vodafone a respectat legislația UE în ce privește tarifele făcute în roaming.
Update: Răspunsul ANCOM;
“ANCOM a sanctionat Vodafone pentru ca nu a aplicat plafonul financiar pentru date in roaming si i-a impus incetarea acestei practici ilegale si restituirea sumelor de bani incasate necuvenit de la utilizatori.
Curtea de Apel Bucuresti a admis partial cererea de suspendare formulata de Vodafone, in sensul ca a suspendat, pentru moment, restituirea sumelor de bani incasate necuvenit de catre Vodafone, mentinand insa obligatia Vodafone de a nu mai percepe utilizatorilor de date in roaming, nicio suma ce depaseste cuantumul de 60 de Euro/luna (TVA inclus), cu incalcarea Regulamentului.
Asadar, instanta a recunoscut caracterul de practica ilegala sanctionata de ANCOM, urmand ca ANCOM sa sustina, in cadrul dosarului pe fond, atat incetarea practicii ilegale, cat si restituirea prejudiciului catre consumatorii afectati.”