În primăvara anului trecut aflam că Visual Fan, compania din Braşov ce deţine brandul Allview, a acţionat în instanţă producătorul chinez Huawei pentru că acesta din urmă a folosit în materialele sale comerciale sintagma ALL-VIEW DISPLAY.
Oficialii Visual Fan au susţinut că sintagma folosită de Huawei încă din decembrie 2018 ar face o asociere fictivă între brandurile Huawei şi Allview, iar acest lucru ar crea confuzie printre consumatori.
Iată ca la mai bine de un an distanţă Tribunalul Bucureşti a decis că Huawei trebuie să înceteze utilizarea sintagmei ALL-VIEW sau orice altă expresie similară cu denumirea Allview. Visual Fan este titularul exclusiv al mărcii Allview atât la nivelul României, cât și al Uniunii Europene, iar prerogativele asupra acestei denumiri comerciale derivă din Legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, precum și din Regulamentul (UE) 2017/1001 al Parlamentului European și al Consiliului privind Marca Uniunii Europene.
Huawei trebuie să achite către Visual Fan şi despăgubiri totale de 292.000 lei pentru daunele materiale cauzate prin actele de încălcare a drepturilor de proprietate industrială, constând în comercializarea și publicitatea efectuată produselor proprii folosind în mod neautorizat mărcile Allview.
Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel.