Vivo este o companie cunoscută în Asia. Se spune că alături de OPPO, Realme și OnePlus face parte din grupul BBK. OPPO, Realme și OnePlus au deja reprezentanță și în România, Vivo presupun că se pregătește în viitorul apropiat să facă un anunț.
Vivo deține 9% din piața de smartphone-uri, iar în China și India se află pe locul al 2-lea. Presupun că au planuri mari și pentru bătrânul continent. În sensul în care pe termen lung își propun să intre în TOP 5, alături Samsung, Apple etc.
Lista de țări în care Vivo își face debutul:
- Marea Britanie;
- Germania;
- Polonia;
- Spania;
- Franța;
- Italia.
Presupun că au realizat debutul în țările enumerate pentru că sunt printre cele mai mari state ca număr de locuitori. Sunt țări din vestul, sudul sau estul Europei. Singurul numitor comun îl găsesc în populație.
Lista de smartphone-uri este formată din:
- Vivo X51 5G (rebrand pentru Vivo X50 Pro);
- Vivo Y70;
- Vivo Y20s;
- Vivo Y11s.
X51 5G este un mid-range cu preț pe măsură – 749 lire sterline în Marea Britanie pentru echiparea cu 8 GB RAM și 256 GB stocare. Încorporează un display AMOLED de 6.56 inch cu rată de refresh la 90Hz, raport display / corp de 90.6%. La nivel hardware au ales chipsetul Qualcomm Snapdragon 765G pe 7nm, 256 GB stocare de tip UFS 2.1.
Camera foto principală are un senzor wide de 48 Megapixeli cu f/1.6 și o funcție interesantă – gimbal OIS. Se adaugă un senzor periscop de 8 Megapixeli cu f/3.4 și echivalent 135 mm, zoom optic 5x. Se adaugă o cameră de 13 Megapixeli cu f/2.5 și echivalent 50mm, pentru portrete + ultrawide de 8 Megapixeli cu f/2.2, echivalent 16mm. Filmează 4K. Camera frontală este de 32 Megapixeli cu f/2.5.
Bateria lui Vivo X51 5G este de 4315 mAh cu încărcare la 33W (de la 0 – 57% în 30 de minute).
Vivo a încheiat un parteneriat cu UEFA spre a-și promova smartphone-urile în cadrul EURO 2020 și EURO 2024 (Știți că EURO 2020 urmează a avea loc în 2021, iar câteva meciuri urmează a fi ținute la București pe Arena Națională). Înțeleg că se poartă discuții spre a intra și pe alte piețe, nu doar în open market cât și la operatori de telecomunicații.