Arhiva-Social Media

Ieri vorbeam de programul pe care vreau să-l urmăresc la #webstock11. Am sosit mai devreme ca niciodată, dar graba strică treaba și cardul de memorie al aparatului foto – un Sony a55 a rămas în laptopul de acasă. Așa se întâmplă când te trezești la 5.00 dimineață. Trecând peste această întâmplare neplăcută căruia sper să-i găsesc o rezolvare, observ o forfotă destul de mare la Marriott.

Prima parte:

09.00 – 11.00: SESIUNEA 1

New Trends in Social Media si Tehnologie
Cum au evoluat social media in Romania in ultimul an si ascensiunea retelelor sociale pe plan local sunt subiectele care vor deschide aceasta prima sesiune in care vom vedea, de asemenea, cum incearca o serie de companii sa inoveze in acest domeniu.

VORBITORI
Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys

power to the web este sloganul lui Webstock 2011. A fost o mică greșeală și pe panoul din spate scria – Webstock 2010. Vodafone este sponsorul principal.
Cabral Ibacka, Prezentator TV si Blogger, Cabral.ro

– Nu mai știm să comunicăm atât cât suntem pro cât și contra și nici să ascultăm;

– cearta este folosită ca armă de toată lumea pe twitter, facebook sau mai noul google plus;

– comentariile critice sunt mult mai bune decât cele laudative.

Andrei Oltei, Manager, Terminals Portfolio, Vodafone Romania

– primul smartphone a fost IBM Simon. Lansat în 1993, 510 grame, sistem de operare ROM-DOS,, procesor de 16 MHz, memorie 640  KB, display monocrom, iar transmisii de date la 2.400 bps modem. Costa în jur de 1.400 de euro la valoarea de astăzi.

– Nokia Communicator în 1996 – telefon emblematic pentru Europa ca și Ericson R380, primul BlackBerry lansat în 2002, primul Windows Mobile în 2002, primul Android în 2008.

– Vodafone a vândut până acum peste 100 de smartphone-uri. Cele mai importante lansări pentru ei: Nexus S, LG Optimus 2X și primul dual-core, Samsung Galaxy S II, HTC Sensation, LG Optimus 3D (unul îl avem în teste și noi), Nokia E6 pentru zona de business;

– 25% din telefoanele vândute de Vodafone în România sunt smartphone-uri. Numărul lor a crescut de 4 ori în ultimii doi și ani jumătate;

– Vodafone Smart – cel mai vândut smartphone și asta trebuie să recunoaștem pentru că și este ieftin;

– Nokia este brandul cu cele mai multe smartphone-uri vândute;

– Android deținea 2% în 2009 și acum a ajuns la peste 50% din piață.

Dragos Chivu, Director, Data Marketing, Vodafone Romania

– a pus clipul făcut de Vodafone pentru #webstock11;

– smartphone-urile iubesc aplicațiile. Vodafone oferă acces la bloguri, informații, sport, conținut descărcabil și aplicații;

– My Vodafone – aplicația oferă acces facil la informații utile clienților Vodafone – verificiarea costurilor și a consumului, balanța ultimei facturi și cele mai apropiate magazine Vodafone, cele mai noi promoții Vodafone;

– Cinemagia – agregă informații despre programul cinematografelor și va fi portată pe Symbian, Android și iOS;

– Vodafone Meteo – informații în timp real cu sprijinul Administrației Naționale de Meteorologie;

– ComputerGames – acces facil la forumul ComputerGames, navigare fără un cont de utilizator;

– Triluilu – denumit de prezentator și YouTube-ul românesc;

– Opera Mini – cel mai popular browser pentru telefonul mobil și disponibil pentru toate device-urile indiferent că sunt sau nu smartphone-uri;

Vodafone invită la concurs – 23.09. 2011 și 30.11.2011 în care trebuie să veniți cu idei de aplicații,. Vor face și un concurs pentru cei ce dezvoltă aplicații. Premiile sunt pentru Cea mai votată provocare și Votul juriului – Vodafone Smart și Vodafone 555 Blue. Pentru dezvoltatori de aplicații aduc un HTC Sensation și un iPhone 4.

Tabletele au secțiunea lor – cea mai descărcată aplicație pentru tablete – un iPad și o tabletă cu Android.

Premiu special Vodafone – 10.000 de euro – cea mai interesantă provocare. Revin cu detalii.

Christen Krogh, Chief Development Officer, Opera Software

– creșterea mobile web în România;

– internetul ne ajută să socializăm, ne face să ne dorim a fi mai buni. A dat ca exemplu – Wikileaks care a deschis o discuție la nivel global privind ce trebuie să nu să ajungă a fi public;

– internetul aduce o componentă distractivă – funny;

– din cei aproape 7 miliarde de oameni, doar 1/3 au conexiune la internet. Mai este loc de creștere;

– motivele pentru care încă nu s-a ajuns ca toată lumea să aibă acces la web sunt legate de infrastructură și nu toate telefoanele sunt construite pentru browsing;

– Microsoft și Netscape au fost în 1996 – companiile concurente pentru Opera;

– din 1999 oferă acces la web via browser pentru orice platformă pe orice device. Eu zic că Opera contează în zona de mobile, momentan. Pe pc sunt în urma Internet Explorer, Mozilla și Chrome. Se luptă mai degrabă cu Safari.

– cel mai popular browser mobile via StatCounter.com în dot com cât și în țara noastră;

– Opera și Vodafone aduc o experineță web mai bună – Opera Mini – utilizat de peste 121.7 milioane persoane. Un browser pentru peste 3.000 de telefoane și se laudă cu viteza de navigare.

Cele mai accesate site-uri din. ro potrivit Opera:

– google.com;

– facebook.com;

– yahoo.com;

– m.youtube.com;

– cucurigu.mobi.

Urmează pauza. La 11.30 va începe a doua parte.

Inspired to inspire
Avand in minte puterea de influenta a blogurilor si retelelor sociale, vom continua evenimentul cu o serie de invitati ce ne vor inspira prin prezentarile lor si mesajele transmise.

VORBITORI
Ivan Patzaichin, Presedintele Asociatiei “Ivan Patzaichin – Mila 23″

– vorbește din experiența sa vastă, de începuturile sale în sportul de performanță;

– canoea i se părea o coajă de nucă în care cu greu îți mențineai echilibrul până când dobândeai anumite tehnici;

– la primul concurs  a fost descalificat. Nu poți porni mereu cu dreptul. Și la prima olimpiadă, la vârsta de 18 ani, din cauză că a pierdut echilibrul a picat pe 7;

– i se spunea indianul :);

– vrea să ajute locul din care a plecat – Mila 23;

Vlad Petreanu, Prezentator TV si Blogger, Petreanu.ro

– jurnalist de 21 de ani;

– știe să atragă atenția și începe cu moartea presei și modul în care putem beneficia de asta;

– dead news walking – cum vi se pare expresia?

– ignoranța este o binecuvântare  la adresa a ce se întâmplă în presă și televiziunea din România;

– presa nu este în slujba oamenilor ci a patronilor;

– blogosfera nu a decolat așa cum se aștepta în 2008. Bloggingul a rămas un fenomen marginal. Televiziunea măsoară de la o audiență de sute de mii, iar blogurile s-au cantonat la mii de vizitatori;

– pe termen lung crede că blogurile pot concura cu televiziunea. Aceasta aduce: acces controlat, audiență, influență, banii, distribuție, conținut și family entertainment.

Internetul plusează cu acces liber, audiență și influență. Bloggerul este un producător de conținut, iar audiența este în creștere. la un moment dat va sosi și influența. Relația cu internetul este personală.

TV vs internet

Distribuție – 1 – 1;

Conținut – 1 – 0;

Family entertainment – 1 – 1. Adus prin intermediul unor servicii ca Google TV.

De ce nu moare televiziunea?

– LENEA – presupune un efort minim, un program gata făcut;

Internetul o să cîștige când va avea conținut adaptat pentru family entertainment. Accesul liber presupune alegerea unui program credibil în slujba publicului. Ceva care să aducă un plus de interactivitate pe tv.

Cristina Bazavan, Jurnalist si Blogger, Bazavan.ro

– descrie două campanii: Mastercard și Vodafone cu festivalul de film Anonimul;

– în online ar treui mai multă responsabilitate. Trebuiesc rezultate ca domeniul și nișa social media sau blogurile să nu fie considerate neviabile;

Madalina Uceanu, Career Coach & Senior HR Advisor at CareerAdvisor

Problogging:

14.30 – 18.00: Sectiunea PRO BLOGGING
Bloggerii participanti la eveniment vor avea parte de o sesiune dedicata, cu tips & tricks, sfaturi si studii de caz pentru a contribui la cresterea blogosferei locale.

– Definește succesul;

– probloggingul este un business și trebuie să gândești ca atare, la nivel de cheltuieli și investiții;

– cunoaște și alte persoane din zona de blogging;

– trebuie să ajungi și la oameni cu bani. Bloggerul de multe ori nu livrează ceea ce își doresc compania ce lansează o campanie. Piața se bazează pe încredere. Sunt multe persoane care promit și nu fac. Trebuie asumată posibilitatea de a nu câștiga în etapele inițiale. Trebuie oferită încredere și profesionalism;

– pregătește un proiect propriu;

– marele avantaj al internetului este că primești încredere odată cu trecerea timpului.

14:30 – 16:00 – Partea 1
VORBITORI
Bobby Voicu, General Manager, Intact Interactive

Prezentator și moderator – a relansat blogoree.ro. Discuțiile sunt legate de bani.
Vali Petcu, Managing Partner, Zoso.ro

– blogul ca profesie;

– a pronit blogul în 2005;

– din 2008 blogul este principala sa sursă de venit;

– 120.000 cititori pe lună;

– uneltele unui problogger:

Google Reader;

Windows Live wRITTER;

Nokia E6, Canon 60D, Gorpo Hero HD;

Fotostock;

Internet mobil și pe mobil;

Surse cultivate în timp;

Yoono și Publish Sync.

Top greșeli avansași:

– nu scriu despre evenimente și întîmplări;

– scriu despre nimic;

– scriu numai despre blogging;

– nu știu pe cine înjură;

– nu urmăresc subiectul după publicare;

Cele mai stupide subiecte sunt politica și mondenitățile. Nu mai deschideți un blog de tehnologie/internet.ro. Prind subiectele despre sănătate, de igienă personală și de dezvoltare personală sau NLP.
Dan Dragomir, Jurnalist si Blogger, DanDragomir.biz

Content is king?

Conținutul reprezintă baza. Nu este și o garanție a succesului. Blogurile sunt recunoscute tocmai pentru că povestesc experienețe proprii și personale ale autorului.

Fenomenul care afectează media este tabloidizarea. A stricat conținutul din presa de print. Ziariștii care se pricep s-au mutat în blogosfera. Evenimentele sunt un incubator de idei și generator de subiecte noi. Oferă acces la persoane la care în mod normal nu ai putea ajunge.

Comunicatele de presă pot fi dezvoltate într-un conținut util pentru blog. Trebuiesc trecute prin filtrul bunului simț. Este nevoie și de concizie.
Cristi Dorombach, Blogger, Piticu.ro

– strategia de promovare a blogului;

– fiecare blogger este un instrument de media;

– comunitatea necesită discuții, interacțiune cu fiecare comentator în parte;

– promovarea articolelor în social media;

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează OnePlus 7T, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.