Xiaomi a publicat rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru din 2023, iar cifrele arată excelent.
Conform companiei chineze, veniturile din perioada iulie – septembrie au fost de 70.9 miliarde de yuani, adică aproximativ 9.94 miliarde de dolari. Dintre acestea 6 miliarde de yuani, adică aproximativ 841 milioane de dolari îl reprezintă profitul net ajustat, unul record pentru ultimii ani (+182.9% vs aceeaşi perioadă din 2022).
La nivel general, profitul net ajustat aplicabil pentru primele 9 luni ale anului este de 1.7 ori mai mare decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Se pare că Xiaomi şi-a crescut serios marjele de profit, de aici şi rezultatele acestea în creştere.
Cele 9.94 miliarde de dolari sunt generate din 3 surse:
- 2.9 miliarde de dolari sunt generate de segmentul IoT & smart home;
- 1.09 miliarde de dolari sunt generate de segmentul de servicii;
- 5.95 miliarde de dolari sunt generate de segmentul telefoanelor inteligente.
În cazul bussinesului de smartphone-uri, Xiaomi a practicat o marjă de profit de 16.6%, unul foarte ridicat raportat la strategia companiei chineze din urmă cu ceva ani (la acea vreme Xiaomi susţinea că nu practică o marjă de profit mai mare de 5% pentru niciun telefon).
Tot în cazul smartphone-urilor, Xiaomi este pe locul 3 global în ceea ce priveşte volumul şi cota de piaţă (14.1%), în 55 de pieţe se află în top 3 producători, iar în 65 de pieţe în top 5 producători.
Xiaomi investeşte sume importante de bani în vehicule electrice, AI şi software (menţionăm aici noua interfaţă HyperOS).
Întreg raportul financiar Xiaomi îl găsiţi aici.