Am testat o trotinetă electrică de la Xiaomi în ultimele zile. Nu pot spune că este un review în adevăratul înțeles al termenului, pentru că nu am feedback suficient adunat de la alte produse de genul.

Xiaomi este no. 1 pe piața de trotinete electrice din România. Am aflat asta de la evenimentul evoMAG desfășurat în urmă cu ceva timp. Nu mai țin minte exact, dar cred că sunt pe la 45 – 50% din marketshare. Acolo am avut și ocazia să văd mai multe trotinete electrice, de la ✈️✈️✈️ ce merg cu 70km/ oră și până la alte modele ieftine.

Ce remarci de la bun început?

Pe segmentul sub 2000 – 2500 lei, Xiaomi nu are rival. Mă refer la calitatea construcției, funcții, aplicație dedicată etc. Pur și simplu, concurența nu poate ține pasul cu ei. De la 2500 – 3000 lei în sus, Xiaomi nu prea mai are modele, iar concurența vine cu trotinete electrice ce cu greu mai pot purta titlu de 🛴🛴🛴. Sunt ca niște vehicule de mici dimensiuni prin performanțele atinse (accelerație, viteză maximă etc).

Xiaomi Mi Scooter 1s a fost lansat în aprilie 2020 și este considerat a fi no. 1 în piața din care face parte.

Specificații

Design

Este o trotinetă electrică pliabilă și nu sunt așa multe comentarii de făcut pe partea de design. În pachet veți da de 5 șuruburi ce ajută la prinderea ghidonului, încărcător ce alimentează la 71W (42V și 1.7A) – lungimea cablului este de 2 metri, anvelopă de rezervă, ghid cu instrucțiuni de utilizare.

Plierea se face ușor și prinderea între baza și ghidon mi se pare destul de serioasă. Ar trebui în pachet să aveți și un imbus special (ajută la prinderea șuruburilor), la mine nu a fost, dar m-am descurcat cu un braț de la o foarfecă 🤦‍♂️. Ideea este ca prinderea celor 5 șuruburi să fie făcută bine, nu ai vrea să rămâi cu ghidonul în brațe la 25 km/oră.

Impresionează calitatea materialelor, pentru prețul de 1600 – 1700 lei și raportat la ce oferă concurența în aceeași zonă de preț. Structura de rezistență este din aluminiu adus din industria aeronautică (cel puțin așa susține producătorul). Pe ghidon ai un claxon (metoda clasică), un display ce afișează mai multe informații. În partea stângă se află frâna, iar accelerarea se face din partea dreaptă (mă bucur că sunt pe părți separate, la unele trotinete le ai pe o singură parte). Are un picior de susținere, pentru momentele în care nu o folosești și vrei să rămână deschisă și la îndemână.

La 12.5 kg nu-i așa ușor de cărat de către o fată, dar un băiat nu ar trebui să se vaite. Materialele care să aducă rezistența la utilizarea îndelungată + bateria încorporată (1.6 kg) + motorul își cer tributul în kilograme. Poți avea trotinete mai ușoare, dar nu la fel de rezistente după o bună perioadă de utilizare.

Experiență de utilizare

O poți înrola în Xiaomi Home, dar modelul ajuns la mine era deja înrolat de către cine a folosit-o înainte. Prea târziu am descoperit că este o funcție de hard reset.

Are un motor de 250W ce livrează un maxim de 500W, autonomia se duce până la 30 kilometri (opinia producătorului), suportă o greutate de până la 100 kg (la cele 87 kg ale mele a fost pusă la lucru). Viteza maximă este de 25 km/h.

Pe ghidon se află un buton de pornire. La dublă apăsare rapidă treci printre modurile pedestru, normal și sport. Cu o singură apăsare poți să activezi funcția de lanternă etc.

Sunt trei moduri:

Mod pedestru – viteză de până la 5 km/ oră;

D (Modul standard) – până la 20 km/ oră;

S (Modul Sport) – până la 25 km/ oră.

Am reușit să ating 24 km/oră la cele aproape 90 kg din dotare. Am văzut că la persoane cu greutate de sub 60 kg se duce și la maxim – 25 km/h – în modul S.

Ca să pornești de pe loc trebuie să pornești precum la o trotinetă convențională, iar când ți-ai găsit poziția să apeși pe accelerație. Pentru data viitoare când testez o trotinetă electrică îmi voi cumpăra o cască. Poți să mergi mai pe întuneric, prinzi o groapă la peste 20 km/oră și cam aia dacă nimerești o bordură.

Cei 1.1W ai farului din față mi se par suficient de puternici, vezi destul de bine ce se află în fața ta. În partea spate se află un alt element ce se aprinde pe timp de noapte, intermitent când se pune frână. Frâna este puternică și combină o frână de tip E-ABS pe roata din față și o frână pe disc în partea spate. Ajungi în timp să știi să o calibrezi etc. Nu are niciun element de amortizare la trecerea peste gropi, denivelări etc. Roțile de 8.5 inci cu cameră vor reuși să atenueze cumva din șocul primit, dar dacă vrei un plus de calitate din acest punct de vedere te orientezi spre altă categorie de preț. Urcă pante de până la 14 grade.

Am impresia că este o limitare la 25 km/ oră. La cât de ușor ajunge la viteza respectivă, motorul te-ar putea putea duce și la peste 30 km/ oră, fără nicio problemă. Oricum, legislația românească blochează trotinetele la 25 km/ oră, deși sunt vândute modele ce ating lejer și dublul acestei viteze, chiar mai mult.

Autonomia depinde de condițiil de utilizare. Cu unul ce are greutate de aproape 90 kg se duce spre 20 – 25 km, iar cine are o valoare de sub 60 – 70 kg atinge cei 30 km promiși de către producător. Interesant este că atunci când nu accelerezi simți cum frânează ușor singură și încarcă celulele din bateria Litiu-ion.

Preț;

Xiaomi Mi Scooter 1s – 1649 lei la evoMAG.

Xiaomi Mi Scooter 1s
4.5 / 5 Gadget Score
PRO
  • design modern + ușurință în utilizare;
  • sprintenă + autonomie decentă;
  • recuperare a energiei când se pune frână (KERS, denumirea îmi amintește de un sistem adus la un moment dat în Formula 1);
  • conexiune cu smartphone-ul prin aplicație dedicată și bluetooth;
CONTRA
  • prinderea dintre ghidon și restul trotinetei putea fi și mai bine pusă la punct;
  • lementul de protecție pentru mufa de încărcare nu mi se pare că se prinde suficient de bine și există riscul să se infiltreze apă;
Concluzii

Xiaomi Mi Scooter 1s este o trotinetă ce impresionează prin construcția sa, prin ușurința în utilizare, prin metoda facilă în care o pliezi sau deschizi (ghidonul se prinde de un element de pe roata spate, spre a fi ușor de transportat când este pliată).

Din păcate, nu am apucat să testez și ce informații apar în Xiaomi Home, dar și aici mă aștept să fie peste concurență.

Te duce repede la cei 25 km/h, iar autonomia este în linii mari ceea ce promite și producătorul.

Aș folosi un Xiaomi Mi Scooter 1s în traficul din București?

Nu știu ce să spun. Probabil, dacă aș fi la 3 – 4 – 5 – 6 kilometri distanță de locul de muncă – da. Mai înainte aș dori să cunosc traseul în detaliu, să văd dacă sunt în siguranță etc. Da. Mi Scooter 1s se pretează în a fi folosită zi de zi, o strecori în lift, o poți încărca la serviciu (deși pe un traseu combinat de 10 – 15 km / zi, nu are nevoie de reîncărcare).

Design
Conectivitate
Experiență de utilizare
Raport preț / specificatii

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.