Alături de OnePlus 2 în săptămâna ce a trecut a debutat un telefon de volum – Motorola Moto G 2015. Cum și spuneam într-un comentariu, Moto G 2013 a fost hit, aduce Android nativ, specificații decente și un preț imbatabil.
Universul Android nu bate pasul pe loc și în doi ani de zile, deja brandurile B-list oferă un hardware puternic, Android a la gama Nexus, experiență de utilizare rafinată de la o generație la alta. Pe scurt, Motorola are concurență mult mai serioasă decât acum doi ani când primul Moto G pornea pe canal comercial.
PRO
– certificare IPX7 pentru rezistență la contactul cu apa (30 de minute la adâncimea de 1 metru);
– slot combo ce permite două moduri de utilizare (microSIM + microSD sau microSIM + microSIM);
– păstrează o rezoluție HD și o baterie de 2470 mAh + procesor eficientizat în ce privește consumul de energie. Nu ar fi avut rost să se arunce pe rezoluție FHD, pe un acumulator sub 3000 de mAh;
– Android nativ, update software mai ușor de făcut decât pe alte telefoane cu preț de sub 200 – 250 euro;
– 13 Megapixeli cu dual LED tone flash + cameră frontală de 5 Megapixeli, primul Moto G ce ar trebui să nu clacheze pe partea de fotografie și clipuri video.
CONTRA
– variantă cu 1 GB RAM și 8 GB spațiu de stocare, în 2015. Repet, în 2015;
– Lenovo nu are niciun interes să aducă Motorola în piețe noi. Își vor promova gama proprie, iar Motorola va rămâne în America + câteva piețe asiatice + restul lumii, fără distribuție directă;
– telefoane chinezești cu specificații similare Moto G în ediția a 3-a costă deja sub 100 euro, iar concurența se anunță a crește în ritm alert;
– preț de 1000 lei în Marea Britanie pentru varianta cu 1 GB RAM și 8 GB spațiu de stocare, complet nerealist.
Pe de altă parte, recunosc că mi-aș dori ca Lenovo să investească în mod real în Motorola, să aducă telefoanele companiei americane pe canal direct și în țara noastră, în oferta operatorilor telecom și la un preț care să nu fie de 2 ori mai mare față de cel din SUA.