Un studiu online realizat de iSense Solutions în luna februarie 2017 confirmă ideea că reclamele din mediul online au devenit stresante. 70% dintre respondenţi au afirmat că sunt prea multe reclame, iar cele existente sunt deja prea agresive.
Printre alte statistici interesante relevate de acest studiu regăsim:
- 67% dintre respondenţi evită reclamele online;
- 24% dintre respondenţi încetează să mai cumpere produsul / serviciul cu reclamă agresivă;
- 20% dintre respondenţi oferă feedback negativ apropiaţilor pentru marca promovată în exces;
- 32% dintre respondenţi folosesc deja programe de tip AdBlock;
- 75% dintre respondenţi consideră că reclamele sunt repetitive şi obositoare;
- 59% dintre respondenţi consideră reclamele online plictisitoare;
- 28% dintre respondenţi sunt enervaţi că marile companii nu le răspund la comentarii în social media;
- Majoritatea celor chestionaţi au declarat că nu mai cred în reclame şi achiziţionează produse / servicii pe alte principii: 80% se bazează pe calitate, 76% se bazează pe recomandarea unei persoane cu care împărtăşeşte aceleaşi valori, iar 26% se bazează pe recomandări ale familiei;
- Cele mai apreciate branduri din România sunt: eMAG, Coca-Cola, Samsung, Vodafone, Fashion Days, Orange, Facebook, H&M, Telekom, Elefant.ro, Catena, Lidl, Dacia, KFC, Nivea, ING, Altex, Kaufland, McDonald’s și Cora.
Studiul a fost realizat online pe un eşantion de 1051 de respondenţi cu vârstă cuprinsă între 16 şi 65 de ani, iar rezultatele au un grad de eroare de + / – 3% la un grad de încredere de 95%. Mai multe statistici puteţi găsi pe agerpres.ro.