Diverse

TAROM continuă să rămână o companie problemă pentru statul român, aceasta fiind de ani buni o uriaşă gaură pentru bugetul ţării.

Înainte de a trece la subiectul acestui articol, vreau să vă spun că am aruncat un ochi pe listafirme.ro pentru a vedea cum a evoluat compania în ultimii ani şi ce am găsit este de plâns. Ultimul an cu profit înregistrat de companie a fost 2007, iar de atunci vorbim de pierderi anuale de zeci, chiar şi sute de milioane de lei.

Mai mult chiar, la nivelul anului 2022 (ultimul declarat) compania are capitaluri negative de 425 de milioane lei. Ştiu că nu mulţi sunteţi economişti sau contabili de meserie, dar într-o traducere simplificată, asta înseamnă că dacă mâine s-ar vinde toate activele TAROM (tot ce deţine entitatea juridică), compania tot ar mai avea de plătit cele 425 milioane lei. Rău, rău de tot.

Revenind la titlul din articol, 8 iulie 2024 va rămâne cu siguranţă în istoria TAROM drept una dintre cele mei grele zile ale existenţei sale. Într-un fel de grevă mascată, piloţii companiei au refuzat să mai zboare, astfel că peste 50 de zboruri au fost anulate. Aceste zboruri anulate au afectat mii de pasageri, unii cărora se estimează că TAROM va trebui să le plătească daune de peste 2 milioane de euro.

S-ar părea că decizia piloţilor este una dură, dar justificată, aceştia având salarii foarte mici şi condiţii grele de muncă. Conform lui Cezar Osiceanu, pilot TAROM, haosul creat astăzi a avut în spate mai multe cauze:

„1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar; ATR are cu mai puțin 22; Airbus la fel.

2. Majoritatea piloților din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente.

3. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților.

4. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007 noi fiind în anul 2024 totuși.

5. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.

6. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabilă”.

Mai are rost să spunem ceva ?

Surse: airlinestravel.ro, adevarul.ro, sursa foto