De ce cred că modelul de business al Xiaomi trebuie adoptat și de alte companii?

14/05/2015

Xiaomi a crescut precum Făt-Frumos și în țara sa de baștină a devenit o adevărată vedetă, locul 1 pe Q1 2015 și peste 14 milioane de unități comercializate. 

Știți că Xiaomi produce loturi de telefoane mobile pe care le pune spre vânzare pe canal propriu. Evită metodele de distribuție clasice.

Lanțul este destul de simplu:

XIAOMI – CLIENT;

De aici rezultă și raportul preț / specificații ce atrage, raport ce funcționează ca un adevărat magnet și nici nu mai nevoie de un marketing agresiv pe canalele tradiționale (mix-ul de online + TV etc).

Majoritatea companiilor merg pe o rețetă mult mai alambicată:

PRODUCĂTOR – DISTRIBUITOR – MAGAZIN ONLINE – CLIENT. 

Producătorul își pune o marjă de profit, la fel și distribuitorul + magazinul online. De multe ori, producătorul trebuie să ofere un buget de marketing / publicitate către magazinul online. Aici vorbim de shop-uri mari care spun în genul: Eu îți vând 100.000 de telefoane. Ce buget de promovare aloci? 

Dacă compania A nu oferă suma dorită, intră în scenă un alt jucător ce-și permite să ofere astfel de bugete. Nu mai pun în calcul și sumele alocate mediei tradiționale, reclame etc. Sunt cheltuieli care le regăsiți în costul de raft al unui smartphone, gadget etc.

Nu zic că modelul Xiaomi este la îndemâna oricui, dar nu ar strica un plus de curaj din partea producătorilor hardware. Suntem în 2015, online-ul este la putere.

Categorii
Tag-uri
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.