7 din 10 români nu mai suportă reclamele din mediul online

Un studiu online realizat de iSense Solutions în luna februarie 2017 confirmă ideea că reclamele din mediul online au devenit stresante. 70% dintre respondenţi au afirmat că sunt prea multe reclame, iar cele existente sunt deja prea agresive.

Printre alte statistici interesante relevate de acest studiu regăsim:

  • 67% dintre respondenţi evită reclamele online;
  • 24% dintre respondenţi încetează să mai cumpere produsul / serviciul cu reclamă agresivă;
  • 20% dintre respondenţi oferă feedback negativ apropiaţilor pentru marca promovată în exces;
  • 32% dintre respondenţi folosesc deja programe de tip AdBlock;
  • 75% dintre respondenţi consideră că reclamele sunt repetitive şi obositoare;
  • 59% dintre respondenţi consideră reclamele online plictisitoare;
  • 28% dintre respondenţi sunt enervaţi că marile companii nu le răspund la comentarii în social media;
  • Majoritatea celor chestionaţi au declarat că nu mai cred în reclame şi achiziţionează produse / servicii pe alte principii: 80% se bazează pe calitate, 76% se bazează pe recomandarea unei persoane cu care împărtăşeşte aceleaşi valori, iar 26% se bazează pe recomandări ale familiei;
  • Cele mai apreciate branduri din România sunt: eMAG, Coca-Cola, Samsung, Vodafone, Fashion Days, Orange, Facebook, H&M, Telekom, Elefant.ro, Catena, Lidl, Dacia, KFC, Nivea, ING, Altex, Kaufland, McDonald’s și Cora.

Studiul a fost realizat online pe un eşantion de 1051 de respondenţi cu vârstă cuprinsă între 16 şi 65 de ani, iar rezultatele au un grad de eroare de + / – 3% la un grad de încredere de 95%. Mai multe statistici puteţi găsi pe agerpres.ro.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.