Daimler AG, proprietara brandului Mercedes-Benz, este acuzată în Germania de fraudă privind emisiile poluante

/
/
13 iul. 17
/

Nici bine nu s-a terminat scandalul Dieselgate în care Volkswagen a fost prinsă fraudând rezultatele testelor antipoluare pe motoarele diesel în perioada 2005 – 2015, că unul nou se iveşte la orizont. Procuratura din Stuttgart investighează Daimler AG, proprietara brandului Mercedes-Benz, de emisii poluante excesive la peste 1 milion de maşini diesel vândute în perioada 2008 – 2016.

Procurorii din Stuttgart au percheziţionat în luna mai sediile producătorului auto din Germania, iar în acest moment cel puţin două persoane sunt cercetate penal pentru fraudă. Chiar dacă compania cooperează şi oferă toate informaţiile necesare desfăşurării anchetei, se pare că Daimler AG a “mers prea departe cu interpretarea prevederilor referitoare la tratamentul emisiilor”.

Practic Daimler AG a utilizat pe motoarele diesel OM 642 şi OM 651 un dispozitiv ilegal care permitea obţinerea unor rezultate mai puţin poluante în timpul testelor. Aceste motoare au fost utilizate doar pe maşini Mercedes-Benz comercializate în Europa şi Statele Unite ale Americii.

Conform informaţiilor actuale, procuratura ar avea dovezi clare de încălcare a legii, însă nu se ştie încă dacă legile au fost încălcate cu bună ştiinţă sau Daimler AG a exagerat cu interpretarea regulamentelor oficiale.

Acţiunile Daimler AG au scăzut cu 3%, iar eventualele costuri de reparare a ilegalităţii ar putea depăşi 500 milioane de euro.

Sursa: fortune.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.