Producţia de autoturisme din România şi-a revenit pe final de an şi a pierdut doar 10% vs 2019

/
/
12 ian. 21
/

Iată că am ajuns să tragem linie pentru unul dintre cei mai bizari ani din ultimele decenii, iar la nivelul industriei producătoare de maşini din România situaţia nu a fost chiar atât de gravă. Cele două uzine locale, Dacia de la Mioveni şi Ford de la Craiova, şi-au revenit pe final de an şi au terminat într-o notă oarecum pozitivă:

  • Dacia a produs 259.099 maşini, -25% vs 2019 când au fost construite 346.466 autovehicule;
  • Ford a produs 179.008 maşini, +27% vs 2019 când au fost construite cu 40.000 de autovehicule mai puţin.

Producţia de autoturisme din România a însumat astfel un total de 438.107 maşini, o scădere medie de 10.6% vs 2019. Sigur că nu e chiar corect să ne raportăm astfel în condiţiile în care Dacia a dus-o mult mai greu, în timp ce Ford a crescut producţia graţie modelului Ford Puma, unul foarte bine primit în Europa.

Cel mai produs model din România a rămas şi în 2020 tot Dacia Duster, acesta fiind fabricat în 183.286 exemplare (vorbim totuşi de o scădere de peste 30% vs 2019).

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.