Dacia Spring a obţinut o stea la testele de siguranţă EuroNCAP, Renault Zoe facelift stă şi mai rău

/
/
8 dec. 21
/

Maşinilie electrice mici şi accesibile sunt potrivite pentru nevoile multor oameni, însă din păcate nivelul de siguranţă oferit de acestea nu este de cele mai multe ori cel dorit.

Reprezentanţii EuroNCAP au publicat o serie de noi rezultate pentru câteva maşini testate, printre acestea aflându-se şi Dacia Spring şi Renault Zoe facelift (din 2020).

Dacia Spring a obţinut o singură stea conform noilor protocoale de testare EuroNCAP. Prima maşină 100% electrică a brandului Dacia a oferit 49% protecţie pentru ocupanții adulți, 56% pentru ocupanții copii, 39% protecţie pentru pietoni şi a primit 32% pentru sistemele de siguranţă oferite în standard.

Renault Zoe facelift stă şi mai rău, modelul produs în Franţa obţinând zero stele EuroNCAP. Maşina a oferit 43% protecţie pentru ocupanții adulți, 52% pentru ocupanții copii, 41% protecţie pentru pietoni şi a primit 14% pentru sistemele de siguranţă oferite în standard.

În urma acestui rezultat, reprezentanţii Dacia au emis şi un comunicat de presă: „Spring este un vehicul sigur, aparținând segmentului A, care respectă normele europene de siguranță. Este un model omologat, conform cu reglementările europene în materie de siguranță, pe care le și depășește în unele privințe. (Spre exemplu, sistemul AEBS – Advanced Emergency Braking System – sau accesul la baterie pentru pompier, existente pe Spring, nu sunt obligatorii conform reglementărilor europene). Spring propune numeroase elemente de siguranță, oferind o protecție mai bună decât majoritatea vehiculelor aflate în circulație în prezent în Europa (inclusiv modele din segmentele superioare). Protocoalele de testare EuroNCAP devin din ce în ce mai stringente la fiecare doi ani, în special pentru vehiculele mici de oraș, de dimensiuni și greutate reduse. Dacia nu urmărește neapărat obținerea de stele EuroNCAP prin includerea în dotarea vehiculelor a unor elemente din categoria sistemelor avansate de asistență a conducerii – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), pe care clienții noștri nu doresc să le folosească sau pentru care nu sunt dispuși să plătească în prezent”.

httpvh://youtu.be/M9Q-PKuUJlM

Şi reprezentanţii Renault România au oferit un punct de vedere pentru rezultate Renault Zoe facelift: “Renault ZOE E-TECH Electric este un vehicul sigur și respectă toate standardele de siguranță normative. ZOE a fost lansat în 2013 și a primit la acel moment 5 stele cu protocolul EuroNCAP. Protocolul EuroNCAP a suferit din 2013 cinci modificări. Cu același echipament, un model poate pierde până la 2 stele la fiecare schimbare de protocol. Evoluția modelului ZOE actual a fost decisă în 2017, adaptând echipamentul de siguranță pasivă la accidentologia reală și actualizând vehiculul cu echipamente ADAS de ultimă generație precum: frânarea de urgență avansată cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, alertă la părăsirea benzii și asistența la menținerea benzii de circulație, folosind un radar și o cameră.” 

httpvh://youtu.be/HiOs1mCMH4Q

Via: automarket.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.