De ce nu funcţionează aerul condiţionat în trenurile din România pe timp de caniculă ? Este simplu, este prea cald afară

06/07/2022

Trebuie să recunosc că nu am mai călătorit de vreo 3 ani cu trenul, însă este cunoscută de toată lumea situaţia nu tocmai optimă de călătorie cu CFR Călători.

De câteva zile toată ţara se “scaldă” în temperaturi de minim 33 – 34 de grade Celsius, iar în aceste condiţii CFR Călători emite un comunicat de presă prin care parcă încearcă să se scuze de ce se topesc oamenii de căldură în vagoanelor lor.

Conform reprezentanţilor companiei, România ca ţară face parte din zona climatică II, conform fișei UIC 553-1/2005, raportat la clasificările pe zone climatice a țărilor membre UIC din Europa, ale cărei prevederi se aplică la proiectarea și construcția instalațiilor de climatizare din vehiculele feroviare. Asta înseamnă că teoretic în ţara noastră instalaţiile de climatizare sunt făcute să funcţioneze la temperaturi de +35 de grade Celsius şi umiditate de maxim 65%.

În contextul în care în ultimele zile temperaturile exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului au atins până la 48 de grade Celsius şi o umiditate de până la 80%, instalaţiile de climatizare nu pot funcţiona optim.

Pentru a putea oferi aer condiţionat în condiţii optime, România trebuie trecută în zona climatică I, una care presupune circulaţia trenurilor în condiţii de vară extremă. Această trecere va permite achiziţionarea de echipamente noi care să funcţioneze şi la temperaturi foarte ridicate.

Acestea fiind spuse, până la noi ordine, când temperaturile vor trece de 35 de grade Celsius, instalaţiile de climatizare nu vor mai face faţă. Asta în vagoanele unde există, pentru că sunt şi foarte multe vagoane unde acestea lipsesc cu desăvârşire sau sunt stricate.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.