Bicicleta este un mijloc de transport excelent pentru distanţe scurte, iar în susţinerea acestei afirmaţii pot enumera o grămadă de motive: economie la bugetul personal (nu plăteşti taxe, este ieftin de întreţinut, nu este scumpă la achiziţie, nu necesită combustibil etc.), utilă în menţinerea unui stil de viaţă sănătos (o oră de pedalat este echivalentul a 700 de calorii), nu poluează (este ideală în contextul actual), te scapă de aglomeraţia urbană (dacă locuieşti într-un oraş aglomerat, te ajută să ajungi mult mai repede la muncă) etc.
În 2021 în Uniunea Europeană au fost produse 13.5 milioane de biciclete, cu 11% mai mult decât în 2020. Interesant este că România este al doilea cel mai mare fabricant de biciclete din Uniunea Europeană cu 2.5 milioane unităţi produse anul trecut.
Ţara cu cea mai mare producţie este Portugalia (2.9 milioane unităţi), urmată de România, Italia (1.9 milioane unităţi), Germania (1.4 milioane unităţi) şi Polonia (1.2 milioane unităţi). Ciudat este că Olanda, ţară cunoscută pentru circulaţia bazată pe biciclete, a produs în 2021 puţin peste 300.000 de biciclete.
Din păcate România nu are o infrastructură prea bine dezvoltată pentru acest mijloc de transport, iar numărul de utilizatori este mult mai mic decât capacitatea de producţie. Majoritatea bicicletelor fabricate în ţară pleacă la export.