Toyota, Mazda şi Subaru s-au aliat pentru a dezvolta noi motoare termice

/
/
29 mai 24
/

Dacă în urmă cu 1-2 ani nu se mai vedea luminiţa de la capătul tunelului pentru motoarele termice, se pare că vanzările nu atât de însemnate de maşini electrice au schimbat din mers strategiile mai multor producători.

Mai nou aflăm că Toyota, Mazda şi Subaru s-au aliat pentru a dezvolta noi motoare termice. Vorbim de generaţii noi, unele care să poată funcţiona inclusiv pe combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon (hidrogen lichid, combustibil bio sau combustibil sintetic).

Acest parteneriat dintre cei trei mai producători auto ne garantează că motorul termic va continua să existe mulţi ani de acum înainte, iar în cadrul conferinţei organizată în Japonia, fiecare companie a venit cu ceva prototipuri la care încă se lucrează:

  • Toyota a prezentat două motoare cu 4 cilindri, unul de 1.5 litri, celălalt de 2.0 litri;

  • Mazda a prezentat două motoare rotative (compania japoneză este una dintre puţinele din lume care mai foloseşte acest tip de motor);

  • Subaru a prezentat un nou sistem hibrid.

Interesant este că Toyota, Mazda şi Subaru şi-au propus să găsească ceva soluţii tehnice pentru integrarea de motoare electrice şi baterii în viitoarele motoare termice.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.