Grupul Volkswagen trece prin cea mai gravă criză din istoria sa (vrea să închidă trei fabrici, să concedieze zeci de mii de angajaţi şi să reducă salariile celorlalţi)

/
/
28 oct. 24
/

Ce se întâmplă în această perioadă în curtea grupului Volkswagen este cu siguranţă una dintre cele mai grave crize din istoria companiei, dacă nu chiar cea mai gravă.

Începând cu pandemia COVID-19, Volkswagen a trecut doar prin încercări, iar procesul actual de electrificare rapidă şi forţată a prins compania nepregătită. În tot acest context instabil, Volkswagen pierde bani şi chiar foarte mulţi, astfel că managementul grupului trebuie să “taie în carne vie”.

Conform unor documente prezentate intern (deci nu au fost comunicate oficial presei), gigantul auto se pregăteşte să implementeze măsuri din cele mai dure ca parte a unui plan complex de restructurare astfel:

  • închiderea a cel puţin trei fabrici din Germania;
  • concedierea a zeci de mii de angajaţi;
  • reducerea salariilor tuturor angajaţilor cu 10% şi îngheţarea acestora pe următorii doi ani;
  • transferul unor activităţi şi departamente din cadrul grupului în afara Germaniei.

După apariţia în presă a acestor informaţii, sindicaliştii au anunţat că vor declanşa greve de amploare, unele ce ar putea paraliza activitatea în anumite fabrici.

Prin acest proces dur de restructurare, reprezentanţii Volkswagen speră să economisească rapid cel puţin 4 miliarde de euro.

Surse: g4media.ro, profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…