Nu ştiu cum să vă spun, dar suntem în anul 2025, un an în care purtăm conversaţii cu inteligenţa artificială, pe străzi circulă maşini autonome, iar în sălile de operaţii sunt folosite cu succes braţe robotice.
Tehnologia evoluează într-un ritm alarmant, ce este astăzi de actualitate, mâine poate fi depăşit….dar nu şi la CFR SA.
În cel mai recent raport de activitate, cel aferent anului 2024, am descoperit ceva uluitor: viteza medie comercială scade, nu creşte. Pentru 2024 rezultatele sunt următoarele:
- viteza medie comercială a trenurilor de marfă a fost 15.15 km / oră;
- viteza medie comercială a trenurilor de călători a fost 42.90 km / oră.
Acum haideţi să vedem cum se prezintă situaţia şi în rapoartele din anii anteriori:
2023;
- viteza medie comercială a trenurilor de marfă a fost 15.86 km / oră;
- viteza medie comercială a trenurilor de călători a fost 44.71 km / oră.
2022;
- viteza medie comercială a trenurilor de marfă a fost 15.63 km / oră;
- viteza medie comercială a trenurilor de călători a fost 44.83 km / oră.
2021;
- viteza medie comercială a trenurilor de marfă a fost 15.49 km / oră;
- viteza medie comercială a trenurilor de călători a fost 44.68 km / oră.
2020;
- viteza medie comercială a trenurilor de marfă a fost 16.87 km / oră;
- viteza medie comercială a trenurilor de călători a fost 44.39 km / oră.
Observaţi că din rapoartele ultimilor 5 ani, 2024 este cel mai slab. Voi vă daţi seama că CFR SA involuează?
Să vă zic mai zic că CFR SA este pe pierdere an de an din 2019 încoace? Din acelaşi raport aflăm că pentru 2024 pierderea este de aproape 280 milioane lei şi aproape 54% din totalul veniturilor sunt reprezentante de cheltuieli cu salariile.