Piaţa auto din China este una extrem de competitivă, astfel că nu toate mărcile reuşesc să îşi atingă obiectivele, chiar dacă maşinile sunt fabricate la nivel local.
Un astfel de exemplu este Polestar, o subsidiară Volvo, care a fost însă gândită de la început în parteneriat cu grupul de companii Geely Holding. Deşi promovat ca un brand suedez premium, Polestar are un ADN chinezesc, majoritatea modelelor sale fiind fabricate în uzinele Geely din China.
Gândită mai mult ca o marcă globală, Polestar a încercat să vândă şi în China, mai ales că în spate are un gigant precum Geely Holding. Din păcate Polestar nu prea a prins pe această piaţă, în 2025 reuşind să vândă doar 69 de maşini (în lunile aprilie şi mai nu au vândut însă nimic).
Brandul suedez are în prezent un singur showroom în Shanghai, niciun partener în rândul distribuitorilor şi un site nefuncţional. În acest context, reprezentanţii companiei au luat decizia de a părăsi piaţa auto din China, Polestar urmând a-şi concentra activitatea în ţările unde vânzările merg bine: Statele Unite ale Americii, Canada şi Europa (Suedia, Marea Britanie, Belgia, Germania etc.).
Polestar are azi în portofoliu maşini precum Polestar 2, 3 sau 4.
Sursa: profit.ro