Institutul european Transport and Environment a publicat un nou studiu făcut în perioada 2021 – 2023 pe maşinile cu motoare termice, inclusiv cele cu motoare Plug-in Hybrid (PHEV). În acest interval de timp au fost analizate peste 800.000 de maşini, dintre care peste 127.000 au fost modele PHEV.
Rezultatele acestui studiu sunt cel puţin bulversante:
- emisiile de CO2 ale maşinilor cu motoare PHEV sunt mult mai mari decât cifrele oficiale WLTP promovate de producători:
- 2021 – medie WLTP raportată de producători de 38 g/km, în timp ce media din viaţa reală a fost de 134 g/km;
- 2022 – medie WLTP raportată de producători de 33 g/km, în timp ce media din viaţa reală a fost de 137 g/km;
- 2023 – medie WLTP raportată de producători de 28 g/km, în timp ce media din viaţa reală a fost de 139 g/km.
Observaţi că în analiza anului 2023, maşinile cu motoare Plug-in Hybrid (PHEV) au emis de până la 5 ori mai mult CO2 decât datele oficiale WLTP.

Diferenţele acestea uriaşe apar pentru că producătorii consideră că şoferii vor merge 84% din distanţa totală în modul electric, în timp ce studiul celor de la Transport and Environment a dovedit că aceştia au mers în modul electric doar 27% din distanţă.
Şi mai interesant este că diferenţa reală dintre maşinile cu motoare pur termice sau hibridele clasice şi cele PHEV este mult mai mică:
- media WLTP raportată de producători în intervalul analizat a fost de 35 g/km pentru PHEV, în timp ce media din viaţa reală a fost de 135 g/km ;
- media WLTP raportată de producători în intervalul analizat a fost de 135 g/km pentru ICE şi HEV, în timp ce media din viaţa reală a fost de 166 g/km ;
Observaţi o diferenţă reală de doar 31 g/km CO2, adică o diferenţă de doar 19% dintre maşinile cu motoare pur termice sau hibridele clasice şi cele PHEV.
