Cota de piaţă a mărcilor auto chinezeşti creşte constant în Europa, la nivelul primeler trei trimestre din 2025 aceasta fiind de 5.3%.
În România situaţia este puţin mai liniştită, însă asta doar pentru că producătorii chinezi au intrat mai târziu în ţara noastră. În primele 10 luni al anului vorbim de o cotă de piaţă de aproximativ 3%, însă aceasta are un ritm accelerat de creştere.
Şi pentru că ştiu că vă plac statisticile, iată care sunt primele 10 mărci auto chinezeşti din România şi vânzările lor în primele 10 luni ale anului 2025:
- MG – 2567 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 66.69%;
- Geely – 496 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 12.89%;
- BYD – 297 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 7.72%;
- Leapmotor – 183 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 4.75%;
- DFSK – 88 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 2.29%;
- Chery – 76 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 1.97%;
- Lynk & Co – 70 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 1.82%;
- BAIC – 49 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 1.27%;
- Seres – 8 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 0.21%;
- SWM – 5 unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă de 0.13%.
Cota de piaţă reprezintă procentul din totalul mărcilor chinezeşti şi nu din totalul pieţei de maşini noi.
Observaţi că MG stă foarte bine şi dacă va continua această politică de preţ accesibilă, eu zic că în 2026 are toate şansele să intre în top 10 mărci auto din România. Ultimul loc în acest clasament la nivelul primelor 10 luni a fost ocupat de Suzuki, brand care a înmatriculat 3398 unităţi. Problema la Suzuki este că are modele puţine şi cam învechite, astfel că pierde teren (în lunile septembrie şi octombrie, MG a înmatriculat mult mai multe maşini decât Suzuki).

Sursa: facebook.com/autolatest