Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.
Nu sunt printre cei ce folosesc anvelope all-season. Înțeleg că sunt o soluție mai simplă, nu mai te programezi la service, sunt relativ ok ca și performanță (asta mai degrabă presupun). Și aici este o întreagă dezbatere – în contextul în care performanțele sunt mai modeste față de anvelopele dedicate, dar oare cât contează asta dacă te deplasezi în limitele de viteză agreate?
Am 2 autovehicule și dispun de seturi diferite de jante cu anvelope dedicată de vară și iarnă. Mi se pare mai ușor să fac trecerea de la anvelope de vară la anvelope de iarnă în acest mod și să nu stau să le scot de pe jantă de fiecare dată etc.
Chevrolet Cruze are jante de aliaj pe 17 inci cu anvelope de vară și aici am ales recent un set de anvelope Kumho Ecsta HS52 XL – 215/50/R17 . S-a întors cu ghilimelele de rigoare la tipul de gume cu care era echipat din fabrică (Chevrolet Cruze are motor pe benzină de 1.8 litri preluat de la Opel și a fost fabricat în fosta uzină Daewoo din Coreea de Sud, fiecare companie am remarcat că preferă anvelope de la un producător local, iar Kumho este…, sud-coreean).
La anvelopele de iarnă pe 16 inci am ales Pirelli Cinturato Winter 2 XL – 205/60R16).
Mazda a venit din fabrică cu anvelope de iarnă Toyo pe 19 inci și am cumpărat un jante negre pe aceeași dimensiune și le-am echipat cu anvelope Nokian Tyres de iarnă. Aici sunt cumva la limită. Ambele seturi de anvelope necesită schimbare. Este ultima iarnă cu Nokian Tyres și în vară voi face prima schimbare când cred că voi cumpăra anvelopele de vară…, Toyo – fix ce a avut și până acum.
Ce anvelope de iarnă recomandați și la cât timp sau la ce număr de kilometri faceți pasul spre un set nou?
Acest articol este susținut de către eMAG.