Dacă în vara aceasta veţi călători cu avionul, urmăriţi cu atenţie evoluţia zborurilor deoarece ce se întâmplă zilele acestea pe marile aeroporturi este doar începutul.
Nici bine nu a început vara că aeroporturile şi companiile aeriene sunt complet depăşite de solicitările uriaşe. Se pare că nici în cele mai optimiste scenarii nu s-au gândit că traficul va reveni aproape de valorile din 2019, dar iată că acest lucru se întâmplă.
Dar în 2019 lucrurile mergeau normal, acum de ce nu ?
Pandemia COVID-19 a pus industria auto pe butuci pentru o bună perioadă de timp, iar în perioada în care mai nimeni nu zbura, aeroporturile şi companiile aeriene au concediat oameni pe bandă rulantă. Acei oameni s-au reorientat şi au ieşit din sistem sub o formă sau alta. În 2022 când traficul a revenit la cote maxime, atât aeroporturile, cât şi companiile aeriene au un deficit de personal uriaş, unul pe care pentru moment nu îl pot acoperi.
În acest context restul angajaţilor sunt forţaţi să muncească mult peste normal, iar de aici noi probleme. Oamenii vor să le fie mărite salariile, să le fie respectate drepturile, să aibă condiţii de lucru mai bune, astfel că au apărut grevele. Deja sunt anunţate greve în Italia, Spania, Belgia etc.
Există şi o contradicţie între aeroporturi şi companiile aeriene. Cele din urmă vor mai multe zboruri pentru a câştiga mai mulţi bani, în timp ce reprezentanţii aeroporturilor cer reducerea zborurilor deoarece nu fac faţă numărului mare de oameni. O astfel de situaţie a avut loc weekendul trecut pe aeroportul Heathrow din Londra, acolo unde în doar câteva ore s-au adunat mormane de bagaje în faţa unui terminal deoarece nu a existat suficient personal să le manevreze.
Şi în România există multe cazuri de zboruri anulate, în presă fiind sesizate deja probleme cu Blue Air. Compania a anulat mii de zboruri de la începutul anului şi anulează în continuare până în octombrie inclusiv. Nici Wizz Air sau Ryanair nu stau mai bine, acestea anulând la rândul lor mii de zboruri.