Actuala generație Peugeot 2008 a fost introdusă în gama constructorului francez în 2019 și s-a dovedit un hit major, doi ani mai târziu fiind cel mai bine vândut model din Europa în segmentul unde concurează. Acum, Peugeot 2008 se înnoiește și revine în prim-plan cu o versiune electrică actualizată, pe care am avut șansa să o conduc în Spania, aproape de Malaga, cu ocazia testelor internaționale derulate sub sloganul „E-LION”.

Au fost prezente la eveniment și 3008 și 5008 cu noile motorizări hibride, dar și 508 facelift. Pe cel din urmă l-am condus câțiva zeci de kilometri și m-a cucerit. Nu prea pot să înțeleg de ce această mașină nu se bucură de succesul pe care îl merită, deși știu care este cauza vânzărilor modeste. Pur și simplu majoritatea clienților solvabili aleg din prima un SUV de segment C, fără a consulta oferta din dreptul limuzinelor de clasă D, unde Peugeot 508 mi-a dovedit că reprezintă una dintre opțiunile principale. Și, mă hazardez să fac o astfel de afirmație, îl văd concurent chiar și pentru modelele premium.

Da, mi-a plăcut mult Peugeot 508. De la designul exterior, cu silueta de coupe și geamuri laterale fără rame, la interiorul original și foarte bine lucrat, ce-ți pune la dispoziție și mult spațiu, până la ținuta de drum extrem de rafinată, cu confort din plin, dar și cu o dinamică apreciabilă, Peugeot 508 reprezintă un pachet complet.

Revin la Peugeot 2008 Electric, el a fost în centrul atenției în Spania.

Peugeot 2008 Electric 2023

Mai toate exemplarele Peugeot 2008 Electric de test au fost în culoarea Gri Selenium și echiparea Allure.

Pe acesta l-am condus în prima zi de test pentru mai bine de 100 km. Traseul propus de organizatori a însumat un pic peste 200 km în total, dar am împărțit distanța cu un coleg de breaslă.

Înainte de impresii din spatele volanului, hai să vedem care sunt principalele noutăți stilistice.

La exterior, partea frontală este cea pe care s-au concentrat designerii. Acolo, a apărut o grilă complet redesenată, cu un model 3D mai pronunțat. Mai jos, vedem un spoiler mai agresiv, în timp ce luminile de zi sunt cele care fac cu adevărat diferența între actualul 2008 și varianta de dinainte. 

Avem acum trei benzi LED subțiri, ce sugerează urma lăsată de o gheară de felină, față de o singură fâșie la 2008-ul din trecut. Aceea simboliza colții unei feline, probabil ai aceleiași🙂.

Din lateral nu se văd mari schimbări, aș spune doar jante noi, ce pleacă de la 16 inch și care ajung până la 18 inch. Amintesc acum și de cele două noi nuanțe pentru culoarea exterioară: Gri Selenium (ca în poze) și Alb Okenite.

În spate se mai observă două diferențe evidente. A dispărut sigla Peugeot, fiind înlocuită de denumirea producătorului ce stă scrisă pe haion, imediat sub lunetă, iar stopurile sunt cu design nou.

Avem câte trei benzi LED care se reflectă în câte trei elemente separate, aflate sub LED-uri, ce creează imaginea că există câte 6 lumini separate în fiecare bloc optic.

În interior, au apărut noi materiale, cum ar fi cel ce imită fibra de carbon, care se regăsește pe mari suprafețe de pe bord și de pe fețele de uși încă din dotarea de bază. Este un plastic cauciucat ce nu doar arată precum fibra de carbon, dar care are și aceeași textură.

Centrala multimedia se bazează pe un touchscreen de 10 inch, dotarea fiind inclusă standard la orice echipare. Panoul de bord este analog la versiunea de bază – Active, și se transformă într-un ecran de 10 inch la Allure și GT. În ambele cazuri panoul de bord se întrezărește pe deasupra volanului, ce are un diametru mic și care este teșit atât jos, cât și sus.

Asamblarea și finisările sunt bune, dar plasticul, în special cel din zonele mai joase, putea fi ceva mai calitativ.

Sunt și noi tapițerii pentru scaune și banchetă la 2008 facelift. Scaunele față sunt generos dimensionate pentru acest segment și asigură o poziție corectă de condus grație unor reglaje ample. Eu, la cei 195 cm înălțime, mi-am găsit locul imediat, cu un pic de spațiu rămas deasupra capului. Acolo, la exemplarul condus, era un plafon panoramic care se întindea până aproape de haion.

Și pe banchetă este loc suficient pe orice direcție, aș spune peste ceea ce găsești în mod normal la SUV-urile de segment B. 

Portbagajul este și el generos, are 434 litri și poate fi configurat pe două niveluri prin podeaua amovibilă.

Dacă vorbim despre dotări, noul Peugeot 2008 Electric vine cu multe încă din echiparea standard. Climatizare automată, geamuri și oglinzi electrice, senzori de lumină și de ploaie, centrală multimedia cu ecran de 10 inch, DAB, Apple CarPlay și Android Auto wireless și altele. Pe partea de asistență există tot standard pilot automat, frânare automată de urgență cu alertă de risc coliziune, alertă de atenție șofer, recunoaștere extinsă a semnelor de circulație cu recomandare de viteză, asistență pentru menținerea benzii de mers cu detectarea marginii drumului ș.a. În variantele de top sau opțional se pot adăuga sisteme ca pilot automat adaptiv cu funcție Stop&Go și asistent poziționare pe banda de rulare, ce duc la un pachet de conducere semi autonomă de nivel 2.

Ținuta de drum. Din poziția de șofer, noul Peugeot 2008 Electric se simte suficient de agil, dar nu trece de așteptările pe care ți le faci de la cei 156 CP (115 kW) și 260 Nm. Mașina trage bine, însă nu este una sportivă sau măcar cu pretenții. Pe urcările mai abrupte am simțit nevoia de mai multă „implicare” de la mașină. Este adevărat și că eram trei adulți în mașină, iar climatizarea lucra din greu pentru a răci interiorul, având în vedere că afară au fost și 35 de grade Celsius.

În curbe, Peugeot 2008 Electric 2023 se ține bine, suspensia extrem de confortabilă, ce preia rafinat orice fel de denivelare, reușește și să mențină mașina stabilă. Direcția nu este cea mai precisă, nu transmite deloc feedback, iar asistarea este intensă, volanul se rotește prea ușor la viteze ridicate. În oraș este ok această setare, dar nu și pe serpentine.

Bateria de 54 kWh, cu capacitate netă de 48,1 kWh, ar trebui să ofere o autonomie de 406 km, conform fișei tehnice. Noi am plecat la drum cu 98% în acumulator, ceea ce părea să corespundă cu 400 km autonomie.

După vreo 220 de km, ne-am întors la locul de plecare cu 34% în acumulator și autonomie estimată de 102 km. Din calculele mele, autonomia maximă în condițiile date de călătorie, ar fi fost de circa 350 km, ceea ce nu e deloc rău. Nu s-au făcut excese pe accelerări, dar am fost, așa cum am spus, trei persoane în mașină, iar drumul a fost preponderent de munte, cu multe pante și curbe.

Prețul de plecare în țara noastră pentru Peugeot 2008 Electric 2023 este de 39.700 Euro cu TVA, pentru versiunea de bază Active. Allure costă 40.900 Euro, iar varianta de top GT ajunge la 42.900 Euro cu TVA. Prețurile sunt cele de listă, fără a fi luate în considerare ecobonusurile de la stat sau eventuale reduceri de la importatorul Trust Motors ori de la dealer.

Categorii: gautogev

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.