AMD extinde portofoliul de procesoare pentru industria auto cu o serie optimizată din punct de vedere al costurilor, pentru ADAS și cockpit-uri digitale

/
/
20 sept. 24
/

Procesoarele mici devin din ce în ce mai răspândite în senzorii auto și cockpit-urile digitale. Potrivit firmei de consultanță Yole Intelligence, piața camerelor pentru sistemele avansate de asistență a conducătorului auto (ADAS) a fost estimată la 2 miliarde de dolari în 2023 și se preconizează că va ajunge la 2.7 miliarde de dolari până în 2029.

AMD lansează cel mai nou procesor din familia AMD Automotive XA: Artix UltraScale+ XA AU7P. Acest processor FPGA optimizat din punct de vedere al costurilor este calificat pentru industria auto și optimizat pentru utilizare în aplicații de senzori ADAS și infotainment în vehicul (IVI).

Dispozitivul Artix UltraScale+ este cel mai nou membru al portofoliului AMD de FPGA-uri și SoC-uri adaptive de înaltă calitate, sigure și extrem de scalabile, care include și familiile AMD Spartan 7, Zynq 7000 și Zynq UltraScale+. „Pe măsură ce piața auto se extinde, optimizarea factorului de formă, a puterii și a procesării media a devenit și mai critică pentru producătorii de echipamente originale auto și furnizorii de nivel 1”, a declarat Wayne Lyons, director senior de marketing pentru segmentul auto la AMD. „Cu lansarea acestui nou dispozitiv Artix UltraScale+, AMD își continuă angajamentul de a dezvolta dispozitive care să răspundă sinergiei ADAS și IVI.”

Clienții își proiectează deja FPGA-urile Artix UltraScale+ AU7P în dispozitivele lor ADAS, cum ar fi camerele termice și IR. Designerii auto pot utiliza aceste dispozitive pentru preluarea datelor și procesarea imaginilor/videoclipurilor pentru senzorii de margine. În plus, aceste dispozitive pot fi conectate la afișaje în vehicul pentru a îmbunătăți caracteristicile de infotainment.

AMD automotive

FPGA-urile AMD Artix UltraScale+ XA AU7P oferă o densitate mare de calcul a semnalului și un flux I/O optimizat în cel mai mic factor de formă disponibil din portofoliul auto AMD.

Pe măsură ce ritmul inovației continuă să accelereze în industria auto, crește nevoia de accelerare a procesarii de înaltă performanță și tehnologii grafice. AMD este în fruntea acestui punct de inflexiune, cu cea mai largă gamă de procesoare CPU, GPU, FPGA și SoC-uri adaptive de înaltă performanță din industrie. De la alimentarea sistemelor de infotainment în vehicul până la sistemele avansate de asistență a conducătorului auto, conducerea autonomă și aplicațiile de rețea în care siguranța funcțională este de importanță primordială, AMD oferă producătorilor de automobile un magazin unic pentru soluții de siliciu și software. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul web AMD Automotive.

Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.