În 2019 Uniunea Europeană amenda gigantul american Google cu suma de 1.5 miliarde de euro pentru practici anti-competitivitate în ceea ce priveşte serviciul de advertising AdSense.
Se pare că Google includea clauze foarte restrictive în relaţia cu terţii, interzicând astfel competiţiei din zona motoarelor de căutare să publice reclame pe site-urile care lucrau cu AdSense.
Aşa cum era de aşteptat, Google a contestat această amendă şi iată că după mai bine de 5 ani aceasta a fost anulată în instanţă. Decizia a fost dată de Tribunalul General din cadrul Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), care deşi a confirmat majoritatea evaluărilor Comisiei Europene, a anulat amenda deoarece reprezentanţii executivului european nu au luat în considerare toate circumstanţele relevante referitoare la durata contractelor considerate abuzive.
Sigur că decizia nu este definitivă, aceasta poate fi atacată direct la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), însă momentan Comisia Europeană a declarat prin vocea purtătorului său de cuvânt că a primit decizia şi că aceasta va fi studiată cu atenţie în vederea stabilirii următorilor paşi.
Din fericire pentru Uniunea Europeană, nu toate amenzile sunt anulate ulterior în instanţă. Spre exemplu, tot în cazul Google, amenda de 2.42 miliarde de euro acordată în 2017 a fost menţinută, iar gigantul american este bun de plată.