Autoritatea Britanică de Supraveghere a Publicităţii a interzis producătorilor auto să promoveze maşinile electrice ca fiind cu emisii zero

07/02/2024

Un nou scandal pare a se contura în Marea Britanie, acolo unde o dispută dintre BMW şi Autoritatea Britanică de Supraveghere a Publicităţii naşte noi discuţii într-o perioadă sensibilă pentru piaţa auto.

BMW şi-a promovat în căutările pe Google gama de vehicule electrice ca fiind „maşini cu emisii zero”, iar Autoritatea Britanică de Supraveghere a Publicităţii a decis că acest mesaj este unul mincinos, astfel că a interzis tuturor producătorilor auto să mai promoveze maşinile electrice ca fiind cu emisii zero.

Există însă şi o excepţie, astfel că maşinile electrice pot fi promovate ca fiind cu emisii zero, doar dacă se precizează negru pe alb că acest lucru se întâmplă doar în timpul condusului.

„Am înțeles că atunci când vehiculele electrice sunt conduse nu se produc emisii, spre deosebire de o mașină cu motor pe benzină sau diesel, unde emisiile provin de la țeava de eșapament. Cu toate acestea, în alte circumstanțe, cum ar fi fabricarea sau încărcarea unui vehicul electric folosind electricitate de la rețeaua națională, au fost generate emisii. Din acest motiv, o reclamă care prezenta o afirmație „zero emisii”, care nu preciza în mod explicit că aceasta se referea la reacția vehiculului în timp ce acesta era condus, era susceptibilă să inducă în eroare.” se arată în comunicatul autorităţii.

Conform Agenției Internaționale pentru Energie, în fabricarea unui vehicul electric se generează aproximativ 8 tone de echivalent CO2.

Sursa: g4media.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.