Hardware

Ofertele de tipul Back to School au apărut în Statele Unite ale Americii. Anul școlar începe la finele lui august și companiile din zona tech încearcă să profite de ocazie spre a lansa oferte pentru portabile, telefoane mobile etc.

Și la noi se întâmplă ceva similar la fiecare început de an școlar / mijloc de septembrie când se fac achizițiile de rechizite școlare, haine. Microsoft încearcă să mute acest impuls spre device-urile cu Windows 8, Windows RT sau Windows Phone 8. Oferta lor se dorește a fi completă și pornește de la tablete cu Windows 8 spre telefoane mobile, Office 365 cu căști incluse la pachet și aplicații care ajută în procesul de învățare școlară.

Care sunt elementele cu care Microsoft își dorește să atragă publicul tânăr? 

1. Peste 115.000 de aplicații pentru Windows 8 și peste 170.000 de aplicații pentru Windows Phone. Ofertă diversificată. Aș putea spune că App Store și Play Store stau mai bine la numărul de aplicații (fiecare în parte cu peste 700.000), dar Microsoft recuperează teren în ritm alert.

2. Tabletele cu Windows 8 oferă multitasking îmbunătățit, productivitate mai mare decât concurența. SkyDrive permite sincronizarea documentelor și stocare în cloud. Totul într-o manieră simplă și intuitivă.

3. Office 365 Home Premium cu căști Microsoft LX 3000 – cea mai folosită suită de editare a documentelor de tip word, excel, powerpoint etc într-o ofertă ce se dorește a fi de nerefuzat.

Tabletele pe care Microsoft le-a promovat:

a. ASUS VivoTab Smart ME400;

b. Acer Iconia W3;

c. HP ElitePad 900;

Vă reamintesc și oferta eMAG prin care la achiziția unui ultrabook Toshiba primiți un Nokia Lumia 520 / bonus.

Din păcate nu am putut să ajung la evenimentul Microsoft. Am tangenție cu școala și mi-aș permite să le fac câteva recomandări. Presupun că ei au dorit să reliefeze aspectul educațional al produselor pe care le au în portofoliu: Microsoft pe partea software și companiile partenere pe hardware.

Microsoft uită că țara noastră este o piață emergentă, atentă la capitolul preț. Tabletele de volum din România sunt cele cu Android la prețuri de sub 200 de euro. Acolo un copil învață pentru prima dată să descarce aplicații, face browsing etc. Tabletele low-cost au început a fi din ce în ce mai ofertante, iar compania americană nu are o ofertă concretă pe segmentul de sub 1000 de lei care la noi cred că reprezintă 80% din piață.

Sunt sigur că învățământul se va digitaliza. Multe elemente de didactică și din procedura de învățare-predare-evaluare se vor face prin intermediul device-urilor. Tehnologia va intra și mai puternic în viața elevilor.

Aștept tabletele low-cost cu Windows 8 sau laptopurile situate sub 1200 de lei cu Windows 8 preinstalat, suita Office cu preț modic. Nokia Lumia 520 a fost telefonul care a arătat potențialul pieței low-cost. Stocurile s-au epuizat rapid. Aici ar fi market share și pentru compania americană. Poate că vor deveni un jucător mai dinamic după ce au anunțat că sunt în căutare de nou CEO după ce Steve Ballmer și-a anunțat demisia.

Categorii: hardware

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.