BMW Golf Cup România – BMW i4 premiu pentru „hole-in-one”

gAuto
/
/
13 iun.
/

BMW Golf Cup este o competiţie dedicată amatorilor cu o tradiţie de peste 40 de ani. Primul eveniment de acest fel a fost organizat în Marea Britanie, în 1982. În prezent, aproximativ 100.000 de participanți din 50 de ţări îşi dispută un loc în finala mondială BMW Golf Cup.

Turneul BMW Golf Cup România, organizat pe 14 iunie la National Golf & Country Club lângă Bucureşti, pune România pe harta uneia din cele mai mari competiţii de sportivi amatori din lume. 72 de concurenţi îşi dispută unul din cele trei locuri eligibile pentru a participa la finala mondială.Competiţia, pentru prima dată organizată în România, oferă şi şansa unui alt mare premiu important – un model BMW i4 este oferit celui care va realiza primul “hole-in-one” al turneului.

BMW Golf Cup România este marcat de mai multe prezentări speciale BMW. În prim plan este gama de lux a mărcii, anume modelele BMW Seria 7 şi BMW XM, dar și o premieră mondială.

La eveniment își face debutul un model BMW Seria 7 în Desert Sand Uni – o premieră mondială absolută. Mulțumită a acestei inițiative speciale din România, paletarul de culori BMW Individual se extinde cu o nouă opțiune exclusivă.

Tot în cadrul BMW Golf Cup România sunt expuse alte două modele cu adevărat speciale. Este vorba despre un BMW 328 și BMW 328 Hommage.

BMW 328 a debutat la numai 7 ani de la lansarea primului automobil al mărcii. Produs în numai 464 de exemplare, modelul devenea rapid unul din cele mai importante automobile sport ale vremii, reușind peste 200 de podiumuri în curse internaționale. Remarcabil este că și România are o prezență importantă în istoria acestui model care s-a remarcat într-o serie de competiții precum Grand Prix-ul Brașovului sau Bucureștiului. Cu un BMW 328 special pilotul român Petre Cristea a avut o serie de succese internaționale remarcabile, precum victoria în cursa Eifelrennen 1939, chiar în fața echipei de uzină BMW.

Prezentat la Concorso d’Eleganza Villa d’Este în 2011, BMW 328 Hommage este un concept car spectaculos creat special pentru acest eveniment exclusiv organizat pe malul Lacului Como. Designul aduce liniile unui roadster clasic sub o formă modernă folosind materiale, așa cum este fibra de carbon. Detalii precum curelele de piele de pe caroserie, forma X deasupra farurilor sau cronometrele detașabile evocă trecutul sportiv al BMW 328.

Pe 14 iunie 1975, în cadrul cursei de 24h de la Le Mans, debuta pe circuit primul model BMW Art Car al mărci, modelul BMW 3.0 CSL proiectat de sculptorul american Alexander Calder. Totul a început cu pasiunea pentru artă şi motorsport a pilotului francez Hervé Poulain, care se ocupa şi de licitaţii de artă. În 1975, Poulain şi-a găsit un aliat vizionar în Jochen Neerpasch, fondatorul şi directorul BMW Motorsport, pentru planul său de a înscrie un BMW decorat de un artist în legendara cursă de anduranţă de la Le Mans. Chiar dacă primul BMW Art Car s-a retras din cursă după şapte ore, a devenit un adevărat favorit al publicului, punând bazele colecţiei. Proiectul a fost iniţial conceput ca o colaborare unică între artist şi BMW, dar succesul a făcut ca proiectul să continue.

În cadrul BMW Golf Cup Romania, pentru a marca această colabore unică între lumea automobilului și artă, BMW România prezintă alături de un colecționar privat întreaga colecție de miniaturi BMW Art Cars – un demers unic, foarte valoros care reflectă tradiția unică, bogată și diversă pe care proiectul a construit-o într-o jumătate de secol.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…