BMW oferă primele detalii ale viitorului SUV full-size complaet electric, ce va fi lansat după a doua jumătate a anului 2021. BMW iX este încadrat de producătorul bavarez în segmentul SAV (Sports Activity Vehicle) și are dimesiuni comparabile cu ale celorlalte SUV-uri mari din gamă: este lung și lat cât un X5, înalt cât un X6, în timp ce ampatamentul măsoară 3 metri.
Înainte de a trece la specificațiile tehnice, să vedem câteva dintre detaliile de design:
- Partea frontală se remarcă prin grilele imense, ce integrează majoritatea senzorilor pentru sistemele de asistare a șoferului, precum și camera și radarul necesar acestor sisteme avansate. Sub logo-ul BMW de pe capotă este ascuns ”gâtul” conductei recipientului pentru lichidul de parbriz, iar plafonul panoramic este din sticlă elctrocromatică;
- Camera video pentru marșarier iese la iveală din spatele emblemei BMW, portierele propun geamuri fără rame, jantele sunt eficiente aerodinamic, iar mânerele ușilor sunt la nivel cu caroseria și se deschid la o apăsare de buton;
- Înăuntru, totul este precum la niciun alt model BMW. Layout-ul este complet nou, minimalist pe alocuri, cu linii simple și clare. Panoul de bord complet digital se continuă cu ecranul curbat al sistemului de infotainment, în timp ce proiectorul sistemului Head-Up Display este discret integrat în spatele ”ceasurilor” de bord. Volanul hexagonal, controller-ul sistemului iDrive și selectorul cutiei de viteze reprezintă alte elemente ce transformă interiorului acestui SUV într-unul cu adevărat special;
- Cele 30 de difuzoare ale sistemului audio Bowers & Wilkins sunt de nevăzut, montate în spatele tapițeriei portierelor și în tetiere, în timp ce multe elmentele ale interiorului sunt realizate din materiale naturale sau reciclate. Detaliile gurilor de ventilație sau butoanele pentru ajustarea electrică a poziției scaunelor completează un tablou operă de artă.
BMW iX va fi pus în mișcare de două motoare electrice din a căror componență au fost eliminate materialele rare. Puterea maximă combinată a acestora se ridică la 370 kW, echivalentul a 500 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h va dura mai puțin de 5 secunde, în timp ce consumul mediu de 21 kWh pentru 100 km parcurși îi vor asigura marelui SUV o autonomie de peste 600 km, măsurată după ciclul de testare WLTP.
Bateria ce va avea o capacitate brută de peste 100 kWh se va putea încărca cu până la 200 kW de la o stație DC. Astfel, o încărcare de la 10 la 80% va dura mai puțin de 40 de minute. La un wallbox AC de 11 kW, acumulatroul gol se va încărca complet în circa 11 ore.
BMW iX este o adevărată apariție chiar și în modul digital în care îl avem acum prezentat și va fi cu siguranță cu atât mai impresionant atunci când îl vom vedea în realitate.