În ultima săptămână cred că a curs multă “cerneală” în spațiul virtual. Tastele s-au înroșit de duminică seara, dar mai ales în cursul primelor trei zile din săptămână. Au și apărut tabere PRO și CONTRA. Pe de o parte sunt cei care apreciază faptul că eMAG livrează produsele comandate la preț greșit, iar pe de altă parte o tabără reactivă care consideră că eMAG a făcut asta pentru marketing gratuit etc.
Context:
730 de produse listate cu preț între 1 – 8 lei (Samsung GALAXY S4 la 1 leu, televizor Philips LED 3D de 117 cm la 3 lei, ultrabook Dell XPS Duo 12 la 3 lei). Comenzile s-au ridicat la 1.157.200 lei / 261.000 euro.
Câtă reclamă putea să-și facă eMAG cu peste 200.000 de euro?
Răspunsul îl puteți găsi la Cristi Manafu.
” – 1 luna de reclamă pe staţiile TV mari (Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV)
– 5 luni de reclamă pe staţii TV de nişă (de la Disney şi Diva până la România TV şi AXN)
– 1 an de reclamă pe Discovery sau National Geografic“.
Ce a generat eroarea tehnică?
Explicația detaliată o găsiți la Radu Dumitru. În secțiunea de Resigiliate nu a existat un mecansim care să verifice prețurile mici. La afișarea noilor prețuri de pe 23 noiembrie / 23 – data clasică la care resigiliatele sunt afișate la un preț scăzut, câteva prețuri au fost generate greșit și până greșeală s-a corectat au și apărut câteva sute de comenzi.
Ce a reușit să transmită eMAG prin livrarea produselor afișat la preț greșit?
Că își păstreză poziția de cel mai puternic magazin online românesc, că respectă clientul și a crescut awarness-ul din jurul companiei. A pus presiune pe restul de magazine online care în eventualitatea unei probleme similare se vor trezi cu o mulțime și mai agitată care va recita în mod intempestiv: eMAG a livrat. Voi de ce nu o faceți?
Nu aș vrea să fiu apărătorul lor, dar o listare greșită ar putea duce la falimentul unei companii. Pierderea suferită de eMAG nu este de ici, de colo, mai ales că vorbim de un conglomerat cu cifră de afaceri de ordinul a sute de milioane de euro. Restul de magazine online pe it& nu depășesc pragul a 5 – 10 – 15 – 20 milioane euro, iar o pierde de sute de mii de euro s-ar reflecta într-un mod cu totul diferit.
Personal, nu consider că au vrut să aibă o astfel de campanie de marketing. Nimeni nu-și dorește feedback negativ și sunt comentarii destul de acide la adresa celui mai mare magazin online românesc. Faza cu publicitate negativă tot publicitate se numește, nu o cred. Aș face pariu că publicitatea de acest fel nu vinde, nu ajută la creionarea unui brand pe termen mediu și lung.
În altă ordine de idei, câteva sute de bucăți de GALAXY S4 sunt livrate noi nouțe. Asta pentru că nu aveau suficiente unități resigiliate și au vrut să onoreze toate comenzile. Aștept opiniile voastre în rubrica de comentarii.