Diverse

Gotthard Base Tunnel a devenit la 11 decembrie 2016, dată la care a fost dat în folosinţă, cel mai lung tunel feroviar din lume. Acesta are o lungime de 57 de kilometri, a costat aproximativ 24 de miliarde de franci elveţieni şi leagă localităţile Erstfeld şi Bodio din Elveţia. În tunel trenurile pot circula cu o viteză maximă de 250 kilometri / oră, iar tranzitarea lui durează aproximativ 20 de minute.

Din păcate pe 10 august a avut loc un accident feroviar serios, un tren de marfă cu 23 de vagoane a deraiat şi a distrus parte semnificativă din infrastructură pe o distanţă de 8 kilometri (se estimează că vor fi necesare înlocuirea a peste 20.000 de traverse din beton).

Operaţiunea de eliberare a liniilor este foarte dificilă, în prezent 16 din cele 23 de vagoane fiind încă blocate în tunel.

Operatorul naţional al căilor ferate din Elveţia a anunţat că circulaţia trenurilor de pasageri va fi închisă câteva luni, perioadă în care se vor efectua lucrările de reparaţie. Deoarece este o cale importantă de transport marfă, în 2022 mai bine de două treimi din traficul feroviar de marfă din Alpi a trecut prin acest tunel, o parte a tunelului mai puţin avariată va fi reparată cu prioritate astfel încât peste câteva zile circulaţia trenurilor de marfă să fie reluată cu restricţii de viteză.

Trenurile de pasageri vor circula în această perioada pe o rută veche pe marginea munţilor, una ce lungeşte călătoria cu 60 de minute.

Sursa: theguardian.com, sursa foto