CEO-ul Porsche recunoaşte: „modelul nostru de business nu mai funcţionează”

gAuto
/
/
24 iul. 25
/

Porsche este un nume ce nu mai necesită niciun fel de prezentare, însă chiar şi cei mari pot avea probleme pe o piaţă aflată în plină transformare.

Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a recunoscut recent într-un mesaj adresat angajaţilor că „modelul nostru de business nu mai funcţionează”. Compania înregistrează scăderi importante pe mai toate pieţele unde activează, iar unele modele sunt în cădere liberă (spre exemplu, vânzările lui Porsche Taycan au scăzut cu 49% în 2024 vs 2023, iar în prima jumătate a anului 2025 acestea au mai înregistrat încă o scădere de 6% an pe an).

Conform datelor aferente anului 2024, Porsche a vândut anul trecut peste 310.000 maşini, în scădere cu 3% vs 2023. La nivel de venituri vorbim de puţin peste 40 de miliarde de euro, în scădere cu 1.1% vs 2023, iar profitul s-a oprit la 5.64 miliarde de euro, în scădere cu 23% vs 2023.

Veştile rele continuă pentru Porsche, astfel că de la 1 august vor intra în vigoare noile tarife impuse de administraţia Trump, unele care vor forţa creşterea preţurilor în Statele Unite ale Americii.

Pentru a face faţă acestor schimbări majore, Porsche va concedia aproape 2000 de angajaţi până în 2029, iar gama de modele va fi micşorată (Porsche 718 Cayman și Boxster vor fi oprite din producţie în luna octombrie a acestui an).

Compania germană pregăteşte lansarea de noi modele electrice, primele dintre acestea urmând a fi anunţate chiar de anul viitor.

Sursa: automarket.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.