CES 2016: Ford prezintă SYNC 3 cu Android Auto și alte noutăți

/
/
6 ian. 16
/

CES 2016 este evenimentul în cadrul căruia Ford a dorit să prezinte noua centrală de infotainment SYNC 3. Aceasta schimbă complet modul de afișare a informațiilor și introduce noi funcții. Dacă până acum Ford era partener cu Microsoft pentru dezvoltarea sistemelor SYNC, la generația a treia s-a trecut la BlackBerry ca furnizor al sistemului de operare.

În cazul în care ați citit review-ul lui Ford Mondeo, ați văzut că unul dintre minusurile pe care le-am găsit a fost tocmai interfața centralei SYNC 2. Noua generație schimbă modul în care sunt afișate informațiile și cum se poate interacționa cu sistemele mașinii.

Principalele funcții din SYNC 3 de la Ford:

  • integrare cu Apple CarPlay. Astfel utilizatorii de iPhone vor avea acces prin intermediul comenzilor vocale (asistentul Siri) sau al touchscreen-ului unității multimedia la hărți, mesaje, telefon sau muzică;
  • integrare cu Android Auto. Utilizatorii de smartphone cu sistem de operare de la Android 5.0 în sus vor putea utiliza serviciul de căutare vocală Google, vor avea acces la Google Maps, Google Play Music și altele prin intermediul comenzilor de pe volan sau al ecranului tactil;

httpvh://youtu.be/a7aoJWKB_AU

  • conectivitate 4G LTE. Printr-un parteneriat cu AT&T, Ford include acces la internet prin SYNC 3 pentru ca utilizatorii să poată interacționa practic de oriunde cu vehiculul lor. Printr-o aplicație dedicată poate fi consultat nivelul de carburant din rezervor, al bateriei sau al presiunii din pneuri, ușile pot fi încuiate sau descuiate, motorul poate fi pornit sau se poate stabili o oră la care să pornească, mașina poate fi localizată prin GPS și multe altele;
  • integrare cu produsele inteligente din casă. Funcțiile dispozitivelor smart home conectate la internet vor putea fi accesate direct din mașină prin intermediul SYNC 3: aprinderea becurilor, deschiderea ușilor garajului ș.a. Acestea vor fi posibile grație parteneriatului dintre Ford și Amazon pentru sincronizare cu dispozitivul Echo.

httpvh://youtu.be/jCevYKNvixE

Toate serviciile de mai sus vor fi disponibile pentru început doar în sistemele SYNC 3 instalate pe automobilele Ford vândute în SUA.

În afară de sistemul SYNC 3, Ford a anunțat în cadrul CES 2016 și alte strategii pentru viitor. Mașinile autonome de la Ford vor începe din ce în ce mai multe teste în traficul real, în unele locații din SUA, iar un software ce va permite ca dronele inteligente DJI să comunice eficient cu automobilele Ford este în discuție. Cel din urmă a fost gândit pentru anumite situații de siguranță, intervenții în zonele de urgență, servicii comerciale sau în agricultură, silvicultură, construcții ș.a.

httpvh://youtu.be/txrfcrf2T70

Sursa: Media.ford.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: android, auto, Ford, sync
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

TOP 10: Mărci auto chinezeşti în România şi vânzările lor în primele 10 luni al anului 2025 (MG are o cotă uriaşă)

Cota de piaţă a mărcilor auto chinezeşti creşte constant în Europa, la nivelul primeler trei trimestre din 2025 aceasta fiind de 5.3%.

Pentru a spori profitabilitatea, Volvo va folosi mai multe componente produse de Geely

Situaţia celor de la Volvo este încă una stabilă, însă pentru şi mai multă linişte, oficialii companiei vor să ajungă în cel mai scurt timp la o marjă de profit de minim 8%.

Conform unui nou studiu, maşinile chinezeşti se devalorizează mult mai rapid decât cele europene

Nu ştiu dacă această informaţie este chiar o surpriză, însă conform unui nou studiu Ganvam-DAT (un parteneriat între Asociaţia Naţională a Dealerilor Auto din Spania şi organismul auto german Deutsche Automobil Treuhand), maşinile chinezeşti se devalorizează mult mai rapid decât cele europene.