CES 2025: BMW prezintă Panoramic iDrive, sistem ce include un Head-Up Display care se întinde pe aproape toată lățimea parbrizului

gAuto
/
/
8 ian. 25
/

CES 2025 este în plină desfășurare, iar primele informații pe care vi le aduc în față de la această expoziție sunt cele referitoare la noul sistem BMW Panoramic iDrive, care include nu mai puțin de 4 elemente principale.

  1. BMW Panoramic Vision – un concept Head-Up Display nou dezvoltat de BMW pentru proiectarea conținutului, care reflectă informații vizibile de la stâlpul A din stânga la stâlpul A din dreapta, pe o suprafață imprimată neagră în secțiunea inferioară a parbrizului. Aceste informații sunt vizibile pentru toți ocupanții. Cele mai importante informații de conducere sunt proiectate direct în linia vizuală a șoferului pe partea stângă a BMW Panoramic Vision (la mașinile cu volan pe stânga), deasupra volanului. Șoferul poate personaliza conținutul din zonele centrale și din dreapta ale BMW Panoramic Vision prin intermediul afișajului central. Integrarea BMW Panoramic Vision creează un efect 3D pentru șofer și pasageri.
  2. BMW 3D Head-Up Display – este un HUD clasic, să-l numim, opțional, care proiectează informațiile prin parbriz, deasupra BMW Panoramic Vision. Noul sistem afișează acum navigația integrată și informații despre conducere autonomă direct în câmpul vizual al șoferului. Conținutul din BMW Panoramic Vision și BMW 3D Head-Up Display este prezentat într-un mod optim coordonat.
  3. Display-ul central propune structura de meniu familiară BMW iDrive, actualizată cu QuickSelect, și este de tip touchscreen. Afișajul este situat aproape de volan într-o poziție ideală din punct de vedere ergonomic, promite BMW. Widget-urile de pe acest ecran pot fi transferate către BMW Panoramic Vision printr-o acțiune de tip glisare pe afișajul central (swipe). Sunt posibile până la șase widget-uri, care pot fi aranjate după dorințe în BMW Panoramic Vision.
  4. Noul volan multifuncțional folosește abordarea shy-tech a BMW, prin care butoanele relevante sunt iluminate sugestiv pentru a evidenția funcțiile disponibile. Volanul servește drept control fizic principal, iar butoanele sale oferă feedback haptic activ. Butoanele au o suprafață bine delimitată, fiind diferit reliefate, ceea ce le face ușor de localizat și înseamnă că șoferul le poate apăsa fără a fi nevoie să-și îndepărteze privirea de la drum. Totuși, de ce mai sunt iluminate diferit dacă nu este nevoie să le privești? În fine, dispunerea butoanelor urmează principiul familiar BMW, cu funcțiile de asistență pentru șofer poziționate în partea stângă a volanului și funcțiile de control al conținutului în partea dreaptă.

Din punct de vedere al sistemului de operare care guvernează toate funcțiile din Panoramic iDrive, este vorba despre BMW Operating System X, care se bazează în continuare pe Android Open Source Project (AOSP). Noua ediție oferă o capacitate de actualizare și upgrade și mai mare decât predecesorul sistem, făcându-l atât potrivit pentru viitor, cât și compatibil cu reveniri la versiuni precedente, la nevoie.

Noul sistem BMW Panoramic iDrive este scalabil și va fi integrat în toate noile modele BMW – în toate segmentele de vehicule și cu toate tehnologiile sistemului de propulsie – de la sfârșitul anului 2025.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.