Mai ţineţi minte testele ciudate pe care le practicau chinezii pentru smartphone-uri în urmă cu ceva ani (băteau nuci pe ele, le găureau cu bormaşina etc.)? Ei bine, acestea s-au întors de ceva timp sub o altă formă: la maşinile electrice / hibride.
Nu îmi dau seama de ce cred ei că astfel de teste atrag, însă ele continuă să existe, chiar dacă de cele mai multe ori trec ca şi neobservate (cred😀).
Recent am aflat că Chery, cel mai nou producător chinez intrat oficial în România, a realizat un astfel de test. Chery a luat o baterie folosită pe modelul Tiggo 8 Pro CSH, a băgat-o într-un rezervor transparent umplut cu apă sărată şi a ţinut-o acolo 53 de ore şi 51 de minute.

În tot acest interval de timp nu au fost observate scurgeri de electroliți, scurtcircuite, emisii termice sau deformări structurale. După test, bateria a fost reinstalată pe vehicul, care a pornit instantaneu și a parcurs fără probleme traseul de testare rutieră.
Prin acest test au vrut să arate rezistenţa acumulatorului denumit Guardian Battery. Acesta a fost dezvoltat în totalitate de Chery, vine cu certificare IP68 şi funcţionează într-un interval termic cuprins între -35 de grade Celsius şi +60 de grade Celsius. Guardian Battery are un sistem de oprire rapidă PSS (Power Safety Switch) cu reacție în 2 milisecunde și un mecanism de monitorizare în timp real pentru detectarea riscurilor. În plus, carcasa bateriei beneficiază de un blindaj inferior din oțel de înaltă rezistență (780 MPa), oferind protecție suplimentară împotriva șocurilor mecanice și impacturilor rutiere.
Chery promite că aceste tipuri de teste vor continua, aşa că rămâne să vedem ce mai urmează….