Diverse

Aviaţia este domeniul în care propulsia electrică avansează cel mai lent, însă acest lucru este cât se poate de logic în contextul în care sunt atât de mulţi factori ce trebuie luaţi în calcul, încât orice greşeală poate face diferenţa între viaţă şi moarte. În acest domeniu nimeni nu riscă, toată lumea lansează ceva după foarte multe teste, iar aprobarea finală vine de la autorităţi de reglementare competente.

O veste totuşi interesantă vine din China, acolo unde companiile COMAC (Corporaţia Chineză de Avioane Comerciale) şi CATL (cel mai mare producător de baterii din lume) au anunţat că datorită progreselor realizate în ultima perioadă, pot confirma că până în 2027 vor lansa un avion electric cu autonomie reglementată cuprinsă între 2000 şi 3000 de kilometri.

Vorbim de un avion mic, unul de 8 tone ce ar putea transporta până la 20 de persoane. CATL susţine că testează deja prototipuri de baterii dedicate aviaţiei cu o densitate energetică mare. Pentru ca acest avion să devină realitate, aceste baterii ar trebui să aibă o densitate de cel puţin 750 – 800 Wh / kg.

Acest avion cu autonomie reglementată cuprinsă între 2000 şi 3000 de kilometri poate fi văzut drept un deschizător de drumuri, urmând a deveni primul avion electric din lume cu autonomie suficientă pentru zboruri internaţionale.

Important de menţionat este că toată această investiţie în baterii dedicate aviaţiei ar putea avea efecte pozitive şi asupra maşinilor electrice. În 2-3-4 ani ar putea fi lansate autovehicule cu baterii de 2-3 ori mai uşoare, iar modelele cu autonomii de peste 1000 – 1500 de kilometri la o singură încărcare ar putea deveni o normalitate.

Sursa: piataauto.md