gEV

Am revenit cu un nou articol „Clipul zilei”, iar de data aceasta vă aduc în atenţie o filmare nou, nouţă, una publicată de Xiaomi în urmă cu doar 2 zile.

În acest clip de aproape 3 minute compania chineză ne prezintă câteva detalii despre procesul de fabricare a primei sale maşini electrice, Xiaomi SU7. Conform informaţiilor primite, fluxul de producţie este 100% automatizat, oamenii având rol doar de monitorizare a echipamentelor şi de reparare a eventualelor defecţiuni tehnice.

Fabrica în sine se desfăşoară pe un total de 718.000 de metri pătraţi, iar 100% dintre procesele cruciale din fluxul de producţie sunt realizate de peste 700 de roboţi. Totul este ghidat computerizat şi sincronizat, abaterile acceptate fiind extrem de mici (spre exemplu, componentele exteriorului sunt asamblate cu o toleranţă admisă de 0.5 mm). Avem şi transport autonom al componentelor, verificări automate făcute cu radare, scanări cu raze X, cât şi multă inteligenţă artificială. Inclusiv inspecţia finală a maşinii este făcută automatizat.

Conform Xiaomi, randamentul acestei fabrici este unul impresionant, la fiecare 76 de secunde o maşină iese pe poarta fabricii.

Acest flux de fabricare este cu siguranţă unul dintre factorii importanţi ce permit celor de la Xiaomi să menţină preţurile jos:

  • Xiaomi SU7 standard cu motor de 299 CP şi baterie de 73.6 kWh – de la 29.870 dolari;
  • Xiaomi SU7 Pro cu motor de 299 CP şi baterie de 94.3 kWh – de la 34.020 dolari;
  • Xiaomi SU7 Max cu motor dual de 673 CP şi baterie de 101 kWh – de la 40.490 dolari.