gEV

Deşi ancheta legată de subvenţiile primite de producătorii auto de la statul chinez nu a fost finalizată, Comisia Europeană a anunţat că începând cu data de 4 iulie vor fi introduse taxe suplimentare temporare pentru toate importurile de maşini electrice din China.

Aceste taxe vor fi diferite de la producător la producător astfel:

  • BYD – 17.4%;
  • Geely – 20%;
  • SAIC – 38.1%;
  • restul producătorilor ce au colaborat cu autorităţile europene în cadrul anchetei – 21%;
  • restul producătorilor ce nu au colaborat cu autorităţile europene în cadrul anchetei – 38.1%.

Decizia a fost luată în contextul în care producătorii chinez ar beneficia “în mare măsură de subvenții neloiale și reprezintă o amenințare de prejudiciu economic pentru producătorii de vehicule electrice din Europa.”

Aşa cum am menţionat, aceste taxe suplimentare sunt unele temporare, valorile finale urmând a fi stabilite după 2 noiembrie, dată la care ancheta Comisiei Europene va fi definitivată.

În prezent pentru toate maşinile importate din China se plătesc taxe vamale de 10% în Uniunea Europeană.

Decizia Comisiei Europene vine la o lună distanţă de la o decizie similar luată de Statele Unite ale Americii, în cazul americanilor taxele vamale pentru maşinile electrice importate din China ajungând de la 25% la 100%. Diferenţa este că în cazul americanilor decizia are rol mai mult de protecţie, în 2023 importându-se din ţara asiatică doar 2217 maşini electrice, în timp ce în cazul Uniunii Europene vorbim de alte cifre, China exportând în 2023 maşini electrice de peste 10 miliarde de euro.

Sursa: biziday.ro