Conform unui studiu Autovit, românii susţin reducerea amprentei de carbon cumpărând din ce în ce mai multe maşini second-hand mai noi

/
/
23 iul. 24
/

Conform celui mai recent studiu Autovit, cea mai mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand, românii susţin reducerea amprentei de carbon cumpărând din ce în ce mai multe maşini SH mai noi.

Conform datelor evidenţiate de Autovit, 79% dintre cumpărătorii de maşini second-hand din România au ales maşini mai noi, în medie cu cinci ani faţă de maşina lor anterioară. 60% dintre cei care şi-au luat o altă maşină, au luat un model cu emisii mai reduse, contribuind la o reducere globală a emisiilor cu 8% pentru întreaga flotă auto, de la 145 gr/km la 134 gr/km.

Această tranziție către vehicule second-hand mai eficiente din punct de vedere al emisiilor a rezultat într-o reducere estimată a 414.000 de tone de materiale, a 92.000 m³ de apă și a 870.000 de tone de emisii de CO₂ echivalent, doar prin tranzacțiile efectuate pe Autovit şi OLX Auto în 2023.

„Studiul confirmă rolul vital pe care platformele noastre îl joacă în promovarea unei economii circulare în cadrul sectorului auto. Prin facilitarea achiziției unei mașini mai noi, contribuim nu doar la accesibilizarea mobilității, ci și la reducerea semnificativă a impactului asupra mediului. În consecință, ne reafirmăm angajamentul de a susține practici comerciale durabile și încurajăm consumatorii să ia în considerare emisiile de CO₂ atunci când planifică achiziționarea unui vehicul.” a declarat Andrei Dumuța, General Manager Autovit.

Acum vin şi eu cu o întrebare de tâmp, oare nu este logic să se întâmple asta ? Adică acest studiu făcut de Autovit nu face decât să evidenţieze o evoluţie normală a pieţei auto second-hand. Adică dacă eu am cumpărat o maşină second-hand în 2015, iar în 2024 vreau să o schimb, nu este normal să îmi cumpăr ceva mai nou (sau cel puţin asta să îmi doresc)? Făcând acest lucru, nu este la fel de normal să îmi achiziţionez o maşină mai prietenoasă cu mediul (normele de poluare au evoluat, au devenit mai stricte)?

Sursa: economica.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.