Consiliul Uniunii Europene a decis că normele de poluare Euro 7 vor fi mult îndulcite (pentru autoturisme şi LCV-uri nu vor exista mari schimbări)

/
/
26 sept. 23
/

Aşa cum vă spuneam în articole anterioare, normele de poluare Euro 7 propuse de Comisia Europeană ar trebui aplicate începând cu iulie 2025. Acestea implică o serie de măsuri considerate draconice de către industria auto:

  • emisiile de NOx să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

La presiunea mai multor ţări membre (printre care şi România), cât şi a industriei auto, Consiliul Uniunii Europene a decis în această săptămână ca normele de poluare Euro 7 să fie mult îndulcite comparativ cu propunerea Comisiei Europene din toamna anului trecut.

Conform noilor decizii, în cazul autoturismelor şi LCV-urilor nu vor exista modificări de limite ale emisiilor la ţeava de eşapament comparativ cu normele de poluare Euro 6. Vor exista însă ceva limite pentru emisiile non-eşapament, cum ar fi particulele generate de sistemele de frânare.

Pentru vehiculele grele, normele de poluare Euro 7 vor aduce ceva limite noi ale emisiilor la ţeava de eşapament, însă acestea vor fi mult mai blânde. De asemenea, vor exista şi cerinţe minime de performanţă pentru durabilitatea bateriei la maşinile electrice, cât şi cerinţe mai stricte cu privire la durata de viaţă a maşinilor.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.