Aşa cum vă spuneam în articole anterioare, normele de poluare Euro 7 propuse de Comisia Europeană ar trebui aplicate începând cu iulie 2025. Acestea implică o serie de măsuri considerate draconice de către industria auto:
- emisiile de NOx să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
- nivelul de particule să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).
La presiunea mai multor ţări membre (printre care şi România), cât şi a industriei auto, Consiliul Uniunii Europene a decis în această săptămână ca normele de poluare Euro 7 să fie mult îndulcite comparativ cu propunerea Comisiei Europene din toamna anului trecut.
Conform noilor decizii, în cazul autoturismelor şi LCV-urilor nu vor exista modificări de limite ale emisiilor la ţeava de eşapament comparativ cu normele de poluare Euro 6. Vor exista însă ceva limite pentru emisiile non-eşapament, cum ar fi particulele generate de sistemele de frânare.
Pentru vehiculele grele, normele de poluare Euro 7 vor aduce ceva limite noi ale emisiilor la ţeava de eşapament, însă acestea vor fi mult mai blânde. De asemenea, vor exista şi cerinţe minime de performanţă pentru durabilitatea bateriei la maşinile electrice, cât şi cerinţe mai stricte cu privire la durata de viaţă a maşinilor.