2020 a fost un an greu prin prisma pandemiei generată de Covid-19, dar Digi Communications a crescut pe mai toate piețele și nișele de activitate. Cel puțin așa reiese din ultimul comunicat.

Digi Communications are operațiuni în România (RCS & RDS SA), Ungaria, Spania și Italia. Am structurat câteva informații-cheie din materialul trimis către presă.

  • venituri de 1.3 miliarde euro – creștere de 8.1% față de 2019 când au strâns 1.2 miliarde euro;
  • EBITDA de 480 milioane euro – creștere de 7.5% față de 446 milioane euro în 2019 (EBITDA = profitul net + cheltuiala cu dobânda + cheltuiala cu impozitele + cheltuiala cu amortizarea + deprecierea);
  • numărul de RGU / unități generatoare de venituri a crescut de la 16.1 milioane la 18.1 milioane;
  • serviciile de pay-tv au crescut cu 12% – de la 5.1 la 5.7 milioane RGU;
  • internetul fix a crescut cu 18% – de la 3.6 la 4.3 milioane RGU (au fost și câteva achiziții pe aici, m-aș referi spre exemplu la AKTA);
  • servicii de comunicații mobile cu o creștere de 13% – de la 5.7 milioane RGU la 6.4 milioane RGU;
  • investițiile din 2020 s-au ridicat la 371 milioane euro (consolidarea și extinderea rețelei de comunicații mobile în 4G și 5G, infrastructura cu fibră optică);
  • multiplu de îndatorare de 2.6x sub alți operatori tradiționali din Europa.

În comunicat erau mai multe informații structurate strict pentru activitățile desfășurate în România:

  • creștere de 15% pe pay-tv – 4.7 milioane RGU față de 4.1 milioane la sfârșit de 2019;
  • creștere de 19% pe internet fix – 3.3 milioane RGU de la 2.8 milioane RGU în decembrie 2019;
  • creștere de 6.9% pe comunicații mobile – 3.7 milioane RGU.

Operațiunile din Spania au adus venituri de 274 milioane euro față de 193 milioane euro în 2019 (2.6 milioane RGU vs 2 milioane RGU la 31 decembrie 2019, comunicațiile mobile și-au acontat 2.3 milioane RGU și au intrat în TOP 5 pe Spania, iar pe internet fix au strâns 276.000 RGU).

În Ungaria au 2.3 milioane RGU (din care 173.000 pe comunicații mobile, aici statul maghiar le pune ceva piedici în roate).

Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Echipele Digi de pe toate piețele au asigurat furnizarea servicii de comunicații în mod constant și eficient, menținând un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite tuturor clienților noștri. Prin flexibilitate, disciplină și grijă pentru echipe și clienți, Digi a reușit să transforme un 2020 provocator într-un an de dezvoltare durabilă, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar. În numele Consiliului de Administrație Digi, doresc să-mi exprim recunoștința față de angajați, clienți, parteneri, pentru realizările și rezultatele noastre, într-un an dificil. ”

Punctele forte pe piața românească sunt internetul fix și cablu TV. Pe comunicații mobile aș spune că nu reușesc să crească așa cum și-ar dori, iar în funcția de viitoare licitație de spectru descoperim dacă sunt hotărâți să investească mai puternic în calitatea rețelei, nu doar în acoperire.

Categorii: retelistica

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.