Programul Rabla 2025 în versiunea cu cureaua strânsă (aşa cum îmi place mie să îi spun) a demarat pe 30 septembrie, bugetul alocat fiind de 200 de milioane de lei (dintre care 120 de milioane lei pentru vehicule PHEV şi electrice).
Valoarea ecotichetelor în noul program a fost / este următoarea:
- 10.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau pentru o motocicletă;
- 12.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;
- 15.000 lei pentru un autovehicul nou plug-in hybrid sau a unei motociclete electrice;
- 18.500 lei pentru un autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
La o lună distanţă, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) recunoaşte că românii nu prea sunt interesaţi de maşinile electrice, până la zi fiind depuse doar 4865 de dosare. În acest context, AFM a luat decizia de a redirecţiona 45 de milioane lei către bugetul dedicat modelelor termice şi hibride.
„În contextul cererii ridicate pentru achiziția de autovehicule noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC), motociclete și autovehicule cu sistem de propulsie hibrid, AFM a decis redirecționarea a 45 de milioane de lei către această categorie de autovehicule, prin diminuarea bugetului alocat autovehiculelor electrice.” se arată în comunicatul oficial AFM.
Sesiunea suplimentară de înscrieri va începe la ora 10:00 pe 6 noiembrie şi va rămâne deschisă până la data de 15 decembrie sau până la epuizarea bugetului alocat (în sesiunea anterioară, bugetul pentru termice şi hibride s-a epuizat în doar 13 minute, deci nici acum nu cred că va dura mai mult).